googleb1fd7cd7ef71feda.html

Παρασκευή 12 Ιουνίου 2020

Πώς ο ΣΥΡΙΖΑ χάρισε 2 δισ. στο «σύστημα» με το καλώδιο της Κρήτης

Δύο δισεκατομμύρια ευρώ θα είχαν γλιτώσει οι φορολογούμενοι αν ο ΣΥΡΙΖΑ δεν κωλυσιεργούσε επί τέσσερα χρόνια με την ηλεκτρική διασύνδεση Αττικής-Κρήτης, έργο για την κατασκευή του οποίου μπήκαν χθες οι υπογραφές στο Ηράκλειο. Αν το project που φιλοδοξεί να γλιτώσει από τα συχνά μπλακ άουτ την Κρήτη είχε ξεκινήσει το 2014, όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί -αντί να «παγώσει» την περίοδο διακυβέρνησης της χώρας από το ΣΥΡΙΖΑ- τότε το 2018 η Κρήτη θα ήταν ήδη διασυνδεδεμένη με την υπόλοιπη Ελλάδα.
Τώρα αυτό θα συμβεί καλώς εχόντων των πραγμάτων στα τέλη του 2022, δηλαδή πέντε χρονιά μετά τον αρχικό στόχο. Για κάθε μια από αυτές τις χαμένες χρονιές, οι καταναλωτές επιβαρύνθηκαν και θα συνεχίσουν να επιβαρύνονται με 400 εκατ ευρώ, αθροιστικά δηλαδή με 2 δισ ευρώ, μόνο και μόνο για να καλύπτουν τις ετήσιες δαπάνες αγοράς καυσίμων των παμπάλαιων και ρυπογόνων μονάδων που ηλεκτροδοτούν το νησί. Κόστος φυσικά που κατέληξε στα ταμεία των πετρελαϊκών εταιρειών πετρελαίου που προμήθευαν και θα συνεχίσουν για τουλάχιστον μια διετία να προμηθεύουν με καύσιμα τις μονάδες της ΔΕΗ στο νησί, καθώς και όσων δραστηριοποιούνται γύρω από αυτές.
Έως τότε, οι καταναλωτές ρεύματος θα συνεχίζουν να καλύπτουν το πανάκριβο κόστος λειτουργίας αυτών των μονάδων, το οποίο επιμερίζεται στους λογαριασμούς τους μέσω των περίφημων χρεώσεων για τις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας, γνωστές ως ΥΚΩ. Είναι στην ουσία η αποζημίωση που εισπράττει η ΔΕΗ για την τροφοδοσία της Κρήτης και των άλλων μη διασυνδεδεμένων νησιών με πετρελαϊκές μονάδες, δίχως την οποία, οι Κρητικοί θα έπρεπε να πληρώνουν την κιλοβατώρα, όχι 10, αλλά έξι φορές πάνω, δηλαδή 60 λεπτά.
Διαβάστε περισσότερα:

Δεν υπάρχουν σχόλια: