Στην πρωτοπορία της ναυπήγησης πιο πράσινων- οικολογικών πλοίων, βρίσκονται οι Έλληνες πλοιοκτήτες διπλασιάζοντας σχεδόν τις παραγγελίες τους.
Το πρώτο εξάμηνο του 2024, η συνολική μεταφορική ικανότητα (dwt) των υπό ναυπήγηση πλοίων ελληνικών συμφερόντων αυξήθηκε από 24,33 εκατ. dwt σε 43,01 εκατ. dwt.
Η Petrofin επικαλείται στοιχεία των Clarksons που καταγράφουν ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες προηγούνται στις ναυπηγήσεις πιο φιλικών προς το περιβάλλον πλοίων με 543 eco πλοία μεταφορικής ικανότητας 52.331.130 dwt υπό παραγγελία έναντι 532 πλοίων 42.825.520 dwt της Κίνας και 474 πλοίων 34.775.883 dwt των Ιαπώνων.
Σύμφωνα με την Petrofin οι Έλληνες πλοιοκτήτες εφοπλιστές είδαν μια μεγάλη προοπτική στην παραγγελία οικολογικών πλοίων Tier III αφού θα αποκτήσουν συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των παλαιότερων πλοίων συμβατικής τεχνολογίας, καθώς και μια ωφέλιμη εμπορική διάρκεια ζωής.
Δεδομένης της ραγδαίας αύξησης των παραγγελιών πλοίων διπλού καυσίμου και οικολογικών τύπου Tier III, ο ελληνικός στόλος θα συνεχίσει την ανάπτυξή του.
Παράλληλα όμως λόγω των υψηλών ναύλων οι ελληνικών και όχι μόνο συμφερόντων ναυτιλιακές αγορές εταιρείες δεν πουλάνε τα μεγαλύτερης ηλικίας πλοία τους αφού φέρνουν μεγάλα έσοδα και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αυξηθεί ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου. Μάλιστα σύμφωνα με την έρευνα τα παλιά πλοία είναι τόσα ώστε η είσοδος στη θάλασσα των νεότευκτων δεν θα «γυρίσει» προς τα κάτω τον μέσο όρο ηλικίας σε αυτή τη φάση τουλάχιστον.
https://www.newmoney.gr/roh/palmos-oikonomias/nautilia/i-ellines-protoporoun-pagkosmios-me-543-nafpigisis-prasinon-plion/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου