.....το Ampera οφείλει αρχικά την δημοφιλία του στην ιδέα της Opel να δημιουργήσει ένα “ηλεκτρικό αυτοκίνητο εκτεταμένης εμβέλειας” (Electric Vehicle Extended Range) με το οποίο δεν κινδυνεύεις να μείνεις στη μέση του δρόμου και δεν κοιτάζεις οποιαδήποτε πρίζα σαν το υπέρτατο αντικείμενο του πόθου.
Υπεύθυνος για την κίνηση του πεντάθυρου, τετραθέσιου αυτοκινήτου με μήκος 4,498 μέτρα είναι ένας ηλεκτροκινητήρας ισχύος 150 ίππων με ροπή 370 Nm που αντλεί ενέργεια από μια συστοιχία μπαταριών ιόντων-λιθίου 16 kWh, με βάρος 198 κιλά. Η φόρτισή τους πραγματοποιείται σε οικιακή πρίζα, διαρκεί τέσσερις ώρες και εξασφαλίζει αυτονομία 40-80 χλμ. ανάλογα με το οδηγικό στυλ του οδηγού, την μορφολογία του εδάφους και τις καιρικές συνθήκες. Ισως τα χιλιόμετρα αυτονομίας σας φανούν λίγα αλλά σκεφθείτε ότι σχετικές έρευνες αποδεικνύουν ότι περίπου το 80% των ευρωπαίων οδηγών διανύουν λιγότερα από 60 χλμ. την ημέρα. Σημειώστε εδώ ότι οι μπαταρίες περιλαμβάνονται στην τιμή αγοράς του αυτοκινήτου και έχουν εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χλμ.
Θεωρώντας λοιπόν ότι η αυτονομία του Ampera επαρκεί για τις καθημερινές μετακινήσεις, αξίζει να γνωρίζετε ότι το κόστος φόρτισης -με τιμές ηλεκτρικού ρεύματος στη Γερμανία- υπολογίζεται σε 3,20 ευρώ για κάθε 100 χλμ., άρα ένας οδηγός που διανύει 15.000 χλμ. ετησίως θα πληρώσει, για το ίδιο χρονικό διάστημα, συνολικά 480 ευρώ και μάλιστα με μηδενικές εκπομπές ρύπων κατά την χρήση του Ampera του.
Αν ο ίδιος οδηγούσε ένα diesel αυτοκίνητο με μέση κατανάλωση 5 λίτρα / 100 χλμ. και η τιμή λίτρου ήταν 1,45 ευρώ τότε θα πλήρωνε 7,25 ευρώ για μια απόσταση 100 χλμ. ή 1.087 ευρώ για 15.000 χλμ. ετησίως.
Το όφελος είναι προφανές αλλά και η διαφορά στην τιμή αγοράς μεταξύ των δύο αυτοκινήτων δεν θα ήταν αμελητέα......
Υπεύθυνος για την κίνηση του πεντάθυρου, τετραθέσιου αυτοκινήτου με μήκος 4,498 μέτρα είναι ένας ηλεκτροκινητήρας ισχύος 150 ίππων με ροπή 370 Nm που αντλεί ενέργεια από μια συστοιχία μπαταριών ιόντων-λιθίου 16 kWh, με βάρος 198 κιλά. Η φόρτισή τους πραγματοποιείται σε οικιακή πρίζα, διαρκεί τέσσερις ώρες και εξασφαλίζει αυτονομία 40-80 χλμ. ανάλογα με το οδηγικό στυλ του οδηγού, την μορφολογία του εδάφους και τις καιρικές συνθήκες. Ισως τα χιλιόμετρα αυτονομίας σας φανούν λίγα αλλά σκεφθείτε ότι σχετικές έρευνες αποδεικνύουν ότι περίπου το 80% των ευρωπαίων οδηγών διανύουν λιγότερα από 60 χλμ. την ημέρα. Σημειώστε εδώ ότι οι μπαταρίες περιλαμβάνονται στην τιμή αγοράς του αυτοκινήτου και έχουν εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χλμ.
Θεωρώντας λοιπόν ότι η αυτονομία του Ampera επαρκεί για τις καθημερινές μετακινήσεις, αξίζει να γνωρίζετε ότι το κόστος φόρτισης -με τιμές ηλεκτρικού ρεύματος στη Γερμανία- υπολογίζεται σε 3,20 ευρώ για κάθε 100 χλμ., άρα ένας οδηγός που διανύει 15.000 χλμ. ετησίως θα πληρώσει, για το ίδιο χρονικό διάστημα, συνολικά 480 ευρώ και μάλιστα με μηδενικές εκπομπές ρύπων κατά την χρήση του Ampera του.
Αν ο ίδιος οδηγούσε ένα diesel αυτοκίνητο με μέση κατανάλωση 5 λίτρα / 100 χλμ. και η τιμή λίτρου ήταν 1,45 ευρώ τότε θα πλήρωνε 7,25 ευρώ για μια απόσταση 100 χλμ. ή 1.087 ευρώ για 15.000 χλμ. ετησίως.
Το όφελος είναι προφανές αλλά και η διαφορά στην τιμή αγοράς μεταξύ των δύο αυτοκινήτων δεν θα ήταν αμελητέα......
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου