Η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου-FIA ζήτησε από τους βουλευτές του Ευρωκοινοβουλίου να υιοθετήσουν συμβιβαστική λύση η οποία θα επιτρέψει την υποχρεωτική εισαγωγή του συστήματος αντι-μπλοκαρίσματος των φρένων (ABS) στις μοτοσικλέτες (άνω των 125 κ.εκ.) μέχρι το 2015 -αντί του 2017, για λόγους ασφάλειας.
Οι ευρωβουλευτές συζητούν επί του παρόντος τις τροποποιήσεις, πριν την ψηφοφορία στην Επιτροπή Εσωτερικής Αγοράς και Προστασίας των Καταναλωτών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, στις 6 Οκτωβρίου.
Οι θέσεις της FIA προς τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, συνοψίζονται στα εξής σημεία:
-Ασφάλεια: Έχουμε το δικαίωμα να περιμένουμε μέχρι το 2017; Όχι.
«Σύμφωνα με έρευνα, η εισαγωγή ABS στις μοτοσικλέτες θα μπορούσε να σώσει περισσότερες από 1500 ζωές έως το 2015. Αν λάβουμε υπόψη ότι δεν υπάρχουν προβλήματα για την εισαγωγή του ABS, πρέπει να κινηθούμε το ταχύτερο δυνατό πριν το 2015» , δήλωσε ο Guido van Woerkom, Πρόεδρος της Ολλανδικής Λέσχης Αυτοκινήτου-ANWB, μέλους της FIA, η οποία αντιπροσωπεύει το 100 λέσχες αυτοκινήτου με 36 εκατομμύρια μέλη.
Παρά τις προσπάθειες μέχρι σήμερα, οι θάνατοι μοτοσικλετιστών δεν έχουν την ανάλογη μείωση που έχει σημειωθεί στα ατυχήματα με αυτοκίνητα στην τελευταία δεκαετία, ενώ το ABS μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την συμπεριφορά των δικύκλων στο φρενάρισμα.
-Διαθεσιμότητα: Μπορεί να γίνει η εφαρμογή του ABS για μοτοσικλέτες μέχρι το 2015; Ναι.
«Η χρήση ABS για τις μεγάλης ισχύος μοτοσικλέτες έχει αυξηθεί ήδη κατά 5% τον τελευταίο χρόνο στην Ιταλία -μία από τις μεγαλύτερες αγορές δίκυκλων στην Ευρώπη», τόνισε ο Jacob Bangsgaard Γενικός Διευθυντής της FIA/Περιφέρεια- Ι, ο οποίος πρόσθεσε: «Επί του παρόντος το 23% των μοτοσικλετών στην Ιταλία έχουν ABS, ωστόσο χρειάζεται η νομοθεσία για να επιταχύνει την εφαρμογή του».
Η πρόταση δίνει στη βιομηχανία προθεσμία μέχρι το 2017, ώστε να αναπτύξει πλήρως το ABS.
Η FIA τονίζει ότι το μεγάλο αυτό διάστημα δεν δικαιολογείται για λόγους τεχνικούς ή κόστους. Η περίπτωση της Ιταλίας, αποδεικνύει ότι η βιομηχανία είναι έτοιμη για την πλήρη αξιοποίηση της τεχνολογίας προς όφελος των μοτοσικλετιστών.
-Τιμή: Είναι προσιτή; Ναι.
«Το ABS, τεχνολογία ασφάλειας, έχει αμελητέο κόστος σε σύγκριση με το συνολικό κόστος μιας μοτοσικλέτας. Η πρόωρη υποχρεωτική εφαρμογή του μπορεί να βοηθήσει να κρατήσει το κόστος στο ελάχιστο», δήλωσε ο Peter Meyer, πρόεδρος της μεγαλύτερης Λέσχης Αυτοκινήτου στην Ευρώπη, της Γερμανικής ADAC, ο οποίος πρόσθεσε:
«Για τους χρήστες του δρόμου, τα αναμενόμενα οφέλη ασφάλειας αντισταθμίζουν όλα τα έξοδα, τα οποία σε κάθε περίπτωση είναι χαμηλά».
Ένας απλός υπολογισμός της FIA με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία, δείχνει ότι το ABS κοστίζει περίπου το 2% τους κόστους μιας καινούριας μοτοσικλέτας 125 κ.εκ. Η FIA πιστεύει ότι το υποχρεωτικό ABS δεν θα επηρεάσει την επιλογή των καταναλωτών. Επιπλέον, όπως σαφώς φαίνεται και από το παράδειγμα των αυτοκινήτων, με την αύξηση του ανταγωνισμού, οι τιμές μειώνονται κάθε φορά όπου η τεχνολογία καθίσταται υποχρεωτική.
Οι ευρωβουλευτές συζητούν επί του παρόντος τις τροποποιήσεις, πριν την ψηφοφορία στην Επιτροπή Εσωτερικής Αγοράς και Προστασίας των Καταναλωτών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, στις 6 Οκτωβρίου.
Οι θέσεις της FIA προς τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, συνοψίζονται στα εξής σημεία:
-Ασφάλεια: Έχουμε το δικαίωμα να περιμένουμε μέχρι το 2017; Όχι.
«Σύμφωνα με έρευνα, η εισαγωγή ABS στις μοτοσικλέτες θα μπορούσε να σώσει περισσότερες από 1500 ζωές έως το 2015. Αν λάβουμε υπόψη ότι δεν υπάρχουν προβλήματα για την εισαγωγή του ABS, πρέπει να κινηθούμε το ταχύτερο δυνατό πριν το 2015» , δήλωσε ο Guido van Woerkom, Πρόεδρος της Ολλανδικής Λέσχης Αυτοκινήτου-ANWB, μέλους της FIA, η οποία αντιπροσωπεύει το 100 λέσχες αυτοκινήτου με 36 εκατομμύρια μέλη.
Παρά τις προσπάθειες μέχρι σήμερα, οι θάνατοι μοτοσικλετιστών δεν έχουν την ανάλογη μείωση που έχει σημειωθεί στα ατυχήματα με αυτοκίνητα στην τελευταία δεκαετία, ενώ το ABS μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την συμπεριφορά των δικύκλων στο φρενάρισμα.
-Διαθεσιμότητα: Μπορεί να γίνει η εφαρμογή του ABS για μοτοσικλέτες μέχρι το 2015; Ναι.
«Η χρήση ABS για τις μεγάλης ισχύος μοτοσικλέτες έχει αυξηθεί ήδη κατά 5% τον τελευταίο χρόνο στην Ιταλία -μία από τις μεγαλύτερες αγορές δίκυκλων στην Ευρώπη», τόνισε ο Jacob Bangsgaard Γενικός Διευθυντής της FIA/Περιφέρεια- Ι, ο οποίος πρόσθεσε: «Επί του παρόντος το 23% των μοτοσικλετών στην Ιταλία έχουν ABS, ωστόσο χρειάζεται η νομοθεσία για να επιταχύνει την εφαρμογή του».
Η πρόταση δίνει στη βιομηχανία προθεσμία μέχρι το 2017, ώστε να αναπτύξει πλήρως το ABS.
Η FIA τονίζει ότι το μεγάλο αυτό διάστημα δεν δικαιολογείται για λόγους τεχνικούς ή κόστους. Η περίπτωση της Ιταλίας, αποδεικνύει ότι η βιομηχανία είναι έτοιμη για την πλήρη αξιοποίηση της τεχνολογίας προς όφελος των μοτοσικλετιστών.
-Τιμή: Είναι προσιτή; Ναι.
«Το ABS, τεχνολογία ασφάλειας, έχει αμελητέο κόστος σε σύγκριση με το συνολικό κόστος μιας μοτοσικλέτας. Η πρόωρη υποχρεωτική εφαρμογή του μπορεί να βοηθήσει να κρατήσει το κόστος στο ελάχιστο», δήλωσε ο Peter Meyer, πρόεδρος της μεγαλύτερης Λέσχης Αυτοκινήτου στην Ευρώπη, της Γερμανικής ADAC, ο οποίος πρόσθεσε:
«Για τους χρήστες του δρόμου, τα αναμενόμενα οφέλη ασφάλειας αντισταθμίζουν όλα τα έξοδα, τα οποία σε κάθε περίπτωση είναι χαμηλά».
Ένας απλός υπολογισμός της FIA με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία, δείχνει ότι το ABS κοστίζει περίπου το 2% τους κόστους μιας καινούριας μοτοσικλέτας 125 κ.εκ. Η FIA πιστεύει ότι το υποχρεωτικό ABS δεν θα επηρεάσει την επιλογή των καταναλωτών. Επιπλέον, όπως σαφώς φαίνεται και από το παράδειγμα των αυτοκινήτων, με την αύξηση του ανταγωνισμού, οι τιμές μειώνονται κάθε φορά όπου η τεχνολογία καθίσταται υποχρεωτική.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου