googleb1fd7cd7ef71feda.html

Σάββατο 1 Δεκεμβρίου 2012

Στο Βαθυσκάφος ΘΕΤΙΣ


Το ΘΕΤΙΣ είναι το ένα από τα 2 σκάφη του είδους που υπάρχουν στη Μεσόγειο. Το ειδικό σκάφος για δύσκολες αποστολές σε μεγάλα βάθη.



Το βαθυσκάφος «ΘΕΤΙΣ», τύπου REMORA 2000, κατασκευάστηκε από τη Γαλλική Εταιρεία COMEX το 1998-99 και είναι ένα από τα πιο σύγχρονα βαθυσκάφη που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στον κόσμο. Αποκτήθηκε στα πλαίσια του Προγράμματος Ενίσχυσης Ερευνητικού Ιστού της ΓΓΕΤ (Πρόγραμμα ΕΠΕΤ-ΙΙ της Ευρωπαϊκής Ένωσης) και το συνολικό του κόστος έφθασε τα 2.069.000€.
Συνολικό βάρος: 5500 κιλά
Μήκος : 3400 mm
Πλάτος: 2400 mm
Ύψος: 2150 mm
Μέγιστο βάθος κατάδυσης: 610 μ./ 2000 πόδια
Χρόνος κατάδυσης: 6 ώρες φυσιολογικός, 9 ώρες μέγιστος
Χρόνος επιβίωσης: 80 ώρες
Υποβρύχια ταχύτητα: 2,5 κόμβοι
Πλήρωμα: 2 άτομα (κυβερνήτης Βαθυσκάφους & επιβάτης
Νηογνώμονας: BUREAU VERITAS κλάση Ι 3/3
Υλικό Καμπίνας: Μετακρυλικό προδιαγραφών ASME PVHO-1
Διάμετρος καμπίνας: 1689 mm (Εξωτερικά) 1499 mm (εσωτερικά)
Πάχος καμπίνας 90 mm
Διάμετρος Ανθρωποθυρίδας: 580 mm
Υποβρύχια κίνηση: 5 υδραυλικοί κινητήρες 1400 N
Έλικες: 5 αλουμινίου 6061 OD 450 mm (σταθερού βήματος)

Το Θέτις,  είναι εξοπλισμένο με σύγχρονη τεχνολογία πλοήγησης, επικοινωνίας με την επιφάνεια και έρευνας του βυθού. Δύο ρομποτικοί βραχίονες, αισθητήρες μέτρησης φυσικοχημικών παραμέτρων, δειγματολήπτες, προβολείς και κάμερες συνθέτουν τον εξοπλισμό που δίνει τη δυνατότητα στο βαθυσκάφος να εκτελέσει μεγάλο εύρος εργασιών στον βυθό. Ο μέγιστος χρόνος κατάδυσης μπορεί να φτάσει τις 7 έως 8 ώρες, ανάλογα με τις εργασίες και την κατανάλωση ενέργειας. Από το 2000 μέχρι σήμερα το Θέτις έχει χρησιμοποιηθεί σε δεκάδες ερευνητικά ταξίδια και με διάφορα ερευνητικά αντικείμενα: υποθαλάσσια αρχαιολογία - αρχαία και νεότερα ναυάγια, υποθαλάσσια ηφαίστεια (Σαντορίνη, Κολούμπο, Νίσυρος, Μήλος και άλλού), οικοσυστήματα του βυθού (βαθιά κοράλλια), πόντιση επιστημονικών οργάνων, υποθαλάσσια ρήγματα και πολλά άλλα.
Σημαντική είναι η συμβολή του Θέτις και στις έρευνες εντοπισμού σε ναυτικά ή αεροπορικά ατυχήματα στη θάλασσα, όπως τα δύο ελικόπτερα του ΕΚΑΒ στο Σούνιο και την Ικαρία, αεροσκάφος Mirage στον Αγιο Ευστράτιο και άλλες επιχειρήσεις εντοπισμού και ανέλκυσης. Τα τελευταία δύο χρόνια το Θέτις έχει χρησιμοποιηθεί σε ωκεανογραφικές αποστολές στην Ερυθρά Θάλασσα, οι οποίες πραγματοποιούνται σε συνεργασία του ΕΛΚΕΘΕ με το Πανεπιστήμιο KAUST της Σαουδικής Αραβίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: