Είναι γνωστό ότι η υπερβολική πρόσληψη αλατιού μπορεί να είναι επιβλαβής για την υγεία. Αλλά τώρα ερευνητές βρήκαν ότι τα χαμηλά επίπεδα του χλωρίου , ενός συστατικού που βρίσκεται στο αλάτι , μπορεί να αυξάνει τον κίνδυνο θνητότητας και καρδιοπαθειών σε ασθενείς με υπέρταση.
Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Γλασκόβης στη Σκοτία ανέλυσαν δεδομένα σχεδόν 13.000 ασθενών με υψηλή αρτηριακή πίεση σε μια περίοδο παρακολούθησης πάνω από 35 έτη, από τις αρχές του 1970 έως το 2011.
Η μελέτη, που δημοσιεύεται στο περιοδικό Hypertension, αποκαλύπτει ότι η ομάδα με τα χαμηλότερα επίπεδα του χλωρίου στο αίμα είχαν 20% αυξημένο κίνδυνο θνητότητα, σε σύγκριση με αυτούς που είχαν υψηλότερα επίπεδα χλωρίου.
Ο Dr. Sandosh Padmanabhan, του Ινστιτούτου Καρδιαγγειακών και Ιατρικών Επιστημών, λέει ότι το νάτριο του αλατιού έχει «δαιμονοποιηθεί» λόγω του κεντρικού ρόλου που παίζει στην αύξηση της υψηλής αρτηριακής πίεσης (υπέρταση), με «το χλώριο σε ρόλο κομπάρσου».
Το χλώριο μπορεί να παίζει ρόλο στην «φυσιολογία του σώματος»
Το αλάτι έχει κακή φήμη σίγουρα. Δεν είναι μόνο ότι τα υψηλά επίπεδα του νατρίου αυξάνουν τον κίνδυνο υπέρτασης , επίσης αυξάνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού, καρδιακής ανεπάρκειας, οστεοπόρωσης, καρκίνου του στομάχου αλλά και νεφρικής νόσου.
Μία και μόνο κουταλιά του τσαγιού αλάτι, περιλαμβάνει 2325 mg αλάτι, υψηλότερο από την συνιστώμενη ημερήσια δοσολογία των 2300 mg για άτομα κάτω των 50 , και σημαντικά υψηλότερη από τα 1500 mg ημερησίως που συνιστώνται για άτομα 51 και άνω.
Όμως, το αλάτι επίσης περιλαμβάνει και το χλώριο- ενός ηλεκτρολύτη που συνεργάζεται με το κάλιο, το νάτριο και το διοξείδιο του άνθρακα ώστε να διατηρείται η ισορροπία των σωματικών υγρών, καθώς και να διατηρείται η οξεοβασική ισορροπία του σώματος.
Διαβάστε περισσότερα: http://www.e-cardio.gr/default.aspx?pageid=748#sthash.bnCVcWj5.dpuf
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου