Το πρώτο υβριδικό πλοίο στον κόσμον που κινείται από πετρελαιομηχανή και ηλεκτροκινητήρα με μπαταρίες έκανε την εμφάνισή του στη Βόρεια Θάλασσα.
Πρόκειται για το πλοίο Viking Lady της νορβηγικής εταιρείας Eidesvik Offshore, που ναυπηγήθηκε το 2009 και το οποίο μεταφέρει προσωπικό και προμήθειες υπεράκτιες εξέδρες εξόρυξης πετρελαίου.
Το πλοίο φέρει ελληνικό σφραγίδα καθώς σχεδιάστηκε από το τμήμα «Έρευνας και Καινοτομίας» του νορβηγικού νηογνώμονα (DNV) στην Ελλάδα, σε συνεργασία με το αντίστοιχο τμήμα στη Νορβηγία και την εταιρεία Wartsila.
«Η καινοτομία μας μπορεί να εφαρμοσθεί είτε σε καινούργια είτε σε ήδη υπάρχοντα σκάφη, τα οποία βασίζονται σε ηλεκτρική πρόωση. Κεντρικό ρόλο έχει μία μπαταρία που εγκαθίσταται στο καράβι, ώστε να αποθηκεύεται σε αυτήν η περίσσεια της ηλεκτρικής ισχύος από τις γεννήτριες του πλοίου. Έτσι, τη στιγμή που το πλοίο θα χρειασθεί μεγάλη ισχύ (π.χ. κάνοντας ελιγμούς στο λιμάνι), ένα μέρος της θα προέλθει από την μπαταρία και όχι από τις γεννήτριες, οι οποίες για να την εξασφαλίσουν θα έπρεπε να καταναλώσουν ακόμη περισσότερα καύσιμα», λέει στην «Καθημερινή» ο κ. Νικόλαος Κακαλής, διευθυντής του τμήματος.
Μάλιστα, οι ειδικοί θεωρούν το σύστημα ιδανικό για τα πλοία που εκτελούν ακτοπλοϊκά δρομολόγια στο Αιγαίο και το Ιόνιο και τα οποία «πιάνουν» συχνά λιμάνια και πρέπει να κάνουν ελιγμούς. Θα μπορούσε επίσης να αξιοποιηθεί για τη λειτουργία γερανών σε φορτηγά πλοία, αλλά και σε πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων.
Στον ένα χρόνο της λειτουργίας του πλοίου με το υβριδικό σύστημα έχει επιτευχθεί εξοικονόμηση καυσίμου σχεδόν 15% και μείωση των εκπομπών ρύπων κατά το ένα τέταρτο.
Το μεγάλο στοίχημα ήταν η συνεργασία της μπαταρίας, η οποία φορτίζεται από τις γεννήτριες του πλοίου, με τα υπόλοιπα ηλεκτρικά συστήματα και η δυνατότητά της να συμβάλλει στη σταθερότητα του πλοίου κατά την προσέγγισή του στις εξέδρες ακόμα και υπό τις αντίξοες συνθήκες που επικρατούν στη Βόρεια Θάλασσα.
Διαπιστώθηκε ότι η μπαταρία πρόσφερε καλύτερη δυνατότητα απότομης αυξομείωσης της ισχύος ώστε το πλοίο να διατηρείται σταθερό στη θέση του κοντά στην προβλήτα.
Αυτή η ευελιξία συμβάλλει επίσης στη μείωση της ηχορρύπανσης στα λιμάνια, αλλά και των τοπικών ρύπων και καπνού από τα φουγάρα.
Σημειώνεται ότι έλληνες επιστήμονες του DNV συμμετέχουν σε ένα διεθνές πρότζεκτ που κατάφερε να σχεδιάσει μια νέα «γενιά» φορτηγών πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), τα οποία είναι πιο αποδοτικά ενεργειακά και «φιλικότερα» στο περιβάλλον. Μάλιστα, ένα τέτοιο φορτηγό πλοίο όχι μόνο θα καταναλώνει 8% λιγότερα καύσιμα για την κίνησή του, αλλά και θα μπορεί επίσης να μεταφέρει 5% περισσότερο φορτίο.
Πρόκειται για το πλοίο Viking Lady της νορβηγικής εταιρείας Eidesvik Offshore, που ναυπηγήθηκε το 2009 και το οποίο μεταφέρει προσωπικό και προμήθειες υπεράκτιες εξέδρες εξόρυξης πετρελαίου.
Το πλοίο φέρει ελληνικό σφραγίδα καθώς σχεδιάστηκε από το τμήμα «Έρευνας και Καινοτομίας» του νορβηγικού νηογνώμονα (DNV) στην Ελλάδα, σε συνεργασία με το αντίστοιχο τμήμα στη Νορβηγία και την εταιρεία Wartsila.
«Η καινοτομία μας μπορεί να εφαρμοσθεί είτε σε καινούργια είτε σε ήδη υπάρχοντα σκάφη, τα οποία βασίζονται σε ηλεκτρική πρόωση. Κεντρικό ρόλο έχει μία μπαταρία που εγκαθίσταται στο καράβι, ώστε να αποθηκεύεται σε αυτήν η περίσσεια της ηλεκτρικής ισχύος από τις γεννήτριες του πλοίου. Έτσι, τη στιγμή που το πλοίο θα χρειασθεί μεγάλη ισχύ (π.χ. κάνοντας ελιγμούς στο λιμάνι), ένα μέρος της θα προέλθει από την μπαταρία και όχι από τις γεννήτριες, οι οποίες για να την εξασφαλίσουν θα έπρεπε να καταναλώσουν ακόμη περισσότερα καύσιμα», λέει στην «Καθημερινή» ο κ. Νικόλαος Κακαλής, διευθυντής του τμήματος.
Μάλιστα, οι ειδικοί θεωρούν το σύστημα ιδανικό για τα πλοία που εκτελούν ακτοπλοϊκά δρομολόγια στο Αιγαίο και το Ιόνιο και τα οποία «πιάνουν» συχνά λιμάνια και πρέπει να κάνουν ελιγμούς. Θα μπορούσε επίσης να αξιοποιηθεί για τη λειτουργία γερανών σε φορτηγά πλοία, αλλά και σε πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων.
Στον ένα χρόνο της λειτουργίας του πλοίου με το υβριδικό σύστημα έχει επιτευχθεί εξοικονόμηση καυσίμου σχεδόν 15% και μείωση των εκπομπών ρύπων κατά το ένα τέταρτο.
Το μεγάλο στοίχημα ήταν η συνεργασία της μπαταρίας, η οποία φορτίζεται από τις γεννήτριες του πλοίου, με τα υπόλοιπα ηλεκτρικά συστήματα και η δυνατότητά της να συμβάλλει στη σταθερότητα του πλοίου κατά την προσέγγισή του στις εξέδρες ακόμα και υπό τις αντίξοες συνθήκες που επικρατούν στη Βόρεια Θάλασσα.
Διαπιστώθηκε ότι η μπαταρία πρόσφερε καλύτερη δυνατότητα απότομης αυξομείωσης της ισχύος ώστε το πλοίο να διατηρείται σταθερό στη θέση του κοντά στην προβλήτα.
Αυτή η ευελιξία συμβάλλει επίσης στη μείωση της ηχορρύπανσης στα λιμάνια, αλλά και των τοπικών ρύπων και καπνού από τα φουγάρα.
Σημειώνεται ότι έλληνες επιστήμονες του DNV συμμετέχουν σε ένα διεθνές πρότζεκτ που κατάφερε να σχεδιάσει μια νέα «γενιά» φορτηγών πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), τα οποία είναι πιο αποδοτικά ενεργειακά και «φιλικότερα» στο περιβάλλον. Μάλιστα, ένα τέτοιο φορτηγό πλοίο όχι μόνο θα καταναλώνει 8% λιγότερα καύσιμα για την κίνησή του, αλλά και θα μπορεί επίσης να μεταφέρει 5% περισσότερο φορτίο.
http://www.econews.gr/2015/08/03/ybridiko-ploio-123796/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου