Προέβλεψε από το 2002 ότι το μέλλον της αυτοκίνησης είναι ταυτισμένο με τα ηλεκτρικά μοτέρ. Εξειδικεύτηκε και ανταμείφθηκε με τη θέση του επικεφαλής σχεδιαστή ηλεκτροκινητήρων στην Tesla. Ο Κωνσταντίνος Λάσκαρης μιλά αποκλειστικά στο Newsauto.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ΚΩΣΤΑ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟ
Κάθε καλοκαίρι περνά λίγες εβδομάδες διακοπών ανάμεσα στην Κάρυστο και τη Τζια. Τον υπόλοιπο χρόνο βρίσκεται στο Πάλο Άλτο της Καλιφόρνια, την έδρα της Tesla Motors, όπου διαπρέπει σχεδιάζοντας τους διάσημους ηλεκτροκινητήρες που χαρίζουν σε οικογενειακά αυτοκίνητα, όπως το Model S, επιτάχυνση καλύτερη και από αυτήν ενός supercar. Ο Κωνσταντίνος Λάσκαρης μας μιλά για τη διαδρομή από το Πολυτεχνείο στη Σίλικον Βάλεϊ και από τους αγώνες εξοικονόμησης ενέργειας στις καυτές επιδόσεις.
Από μικρός ο Κωνσταντίνος είχε μεγάλο πάθος για το αυτοκίνητο. «Δέχτηκα τεράστια επιρροή από τον πατέρα μου που ήταν μηχανολόγος-ηλεκτρολόγος», εξηγεί. «Μου έδωσε το κίνητρο να ασχοληθώ με το αυτοκίνητο και την τεχνολογία γενικότερα. Στο Πολυτεχνείο σπούδασα ηλεκτρολόγος-μηχανικός και μηχανικός υπολογιστών. Εκεί απέκτησα γερές γνώσεις πάνω στους υπολογιστές, ενώ η διπλωματική μου ήταν για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, στα μοτέρ επαγωγής. Αυτά δηλαδή που χρησιμοποιεί η Tesla σήμερα, την πατέντα του Nikola Tesla».
Για ποιο λόγο η Tesla χρησιμοποιεί κινητήρες επαγωγής; Είναι καθαρά για λόγους παράδοσης; «Ο κινητήρας επαγωγής έχει ορισμένα σημαντικά πλεονεκτήματα», απαντά ο Κωνσταντίνος. «Ένα από αυτά είναι ότι πετυχαίνεις τέλεια ρύθμιση της μαγνητικής ροής του κινητήρα, σε αντίθεση με τα μοτέρ μόνιμου μαγνήτη. Δεν περιστρέφεις δηλαδή μέσα στο μοτέρ περισσότερη μαγνητική ροή από αυτή που χρειάζεσαι για να βγάλεις την εκάστοτε ροπή».
Ο Κωνσταντίνος Λάσκαρης, 38 ετών σήμερα, είχε προβλέψει από το 2002, χωρίς την παρότρυνση κάποιου καθηγητή, ότι το μέλλον της αυτοκίνησης είναι ηλεκτρικό. Το διδακτορικό του είχε αυτό ακριβώς το αντικείμενο. «Αυτό ήταν το ανταγωνιστικό μου πλεονέκτημα, ότι δούλευα σε κάτι που δεν ήταν τότε αυτονόητο για τον πολύ κόσμο. Έβλεπα ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης είχαν κάποια όρια στην εξέλιξή τους. Αντίθετα, η ικανότητα παραγωγής ροπής από το μηδέν και η μεγάλη πυκνότητα ισχύος ενός ηλεκτρικού μοτέρ δεν είναι κάτι το αμελητέο. Ειδικά στα αυτοκίνητα επιδόσεων. Είναι κάτι που δεν μπορούν να συναγωνιστούν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης. Είναι πλέον σαν τις ατμομηχανές! Πέρα από τα Tesla που οδηγώ για προφανείς λόγους, έχω μία δική μου Porsche Carrera, η οποία είναι “τάφος” συγκριτικά με ένα Model S! Είναι τεράστια η διαφορά στην επιτάχυνση. Απλά ορισμένες παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κάποια τεχνολογικά πλεονεκτήματα έναντι ανταγωνιστών τους στον τομέα των κινητήρων εσωτερικής καύσης, τα οποία δεν θέλουν να τα ακυρώσουν και να γίνει άμεσα η μετάβαση στην εποχή της ηλεκτροκίνησης».
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ΚΩΣΤΑ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟ
Κάθε καλοκαίρι περνά λίγες εβδομάδες διακοπών ανάμεσα στην Κάρυστο και τη Τζια. Τον υπόλοιπο χρόνο βρίσκεται στο Πάλο Άλτο της Καλιφόρνια, την έδρα της Tesla Motors, όπου διαπρέπει σχεδιάζοντας τους διάσημους ηλεκτροκινητήρες που χαρίζουν σε οικογενειακά αυτοκίνητα, όπως το Model S, επιτάχυνση καλύτερη και από αυτήν ενός supercar. Ο Κωνσταντίνος Λάσκαρης μας μιλά για τη διαδρομή από το Πολυτεχνείο στη Σίλικον Βάλεϊ και από τους αγώνες εξοικονόμησης ενέργειας στις καυτές επιδόσεις.
Από μικρός ο Κωνσταντίνος είχε μεγάλο πάθος για το αυτοκίνητο. «Δέχτηκα τεράστια επιρροή από τον πατέρα μου που ήταν μηχανολόγος-ηλεκτρολόγος», εξηγεί. «Μου έδωσε το κίνητρο να ασχοληθώ με το αυτοκίνητο και την τεχνολογία γενικότερα. Στο Πολυτεχνείο σπούδασα ηλεκτρολόγος-μηχανικός και μηχανικός υπολογιστών. Εκεί απέκτησα γερές γνώσεις πάνω στους υπολογιστές, ενώ η διπλωματική μου ήταν για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, στα μοτέρ επαγωγής. Αυτά δηλαδή που χρησιμοποιεί η Tesla σήμερα, την πατέντα του Nikola Tesla».
Για ποιο λόγο η Tesla χρησιμοποιεί κινητήρες επαγωγής; Είναι καθαρά για λόγους παράδοσης; «Ο κινητήρας επαγωγής έχει ορισμένα σημαντικά πλεονεκτήματα», απαντά ο Κωνσταντίνος. «Ένα από αυτά είναι ότι πετυχαίνεις τέλεια ρύθμιση της μαγνητικής ροής του κινητήρα, σε αντίθεση με τα μοτέρ μόνιμου μαγνήτη. Δεν περιστρέφεις δηλαδή μέσα στο μοτέρ περισσότερη μαγνητική ροή από αυτή που χρειάζεσαι για να βγάλεις την εκάστοτε ροπή».
Ο Κωνσταντίνος Λάσκαρης, 38 ετών σήμερα, είχε προβλέψει από το 2002, χωρίς την παρότρυνση κάποιου καθηγητή, ότι το μέλλον της αυτοκίνησης είναι ηλεκτρικό. Το διδακτορικό του είχε αυτό ακριβώς το αντικείμενο. «Αυτό ήταν το ανταγωνιστικό μου πλεονέκτημα, ότι δούλευα σε κάτι που δεν ήταν τότε αυτονόητο για τον πολύ κόσμο. Έβλεπα ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης είχαν κάποια όρια στην εξέλιξή τους. Αντίθετα, η ικανότητα παραγωγής ροπής από το μηδέν και η μεγάλη πυκνότητα ισχύος ενός ηλεκτρικού μοτέρ δεν είναι κάτι το αμελητέο. Ειδικά στα αυτοκίνητα επιδόσεων. Είναι κάτι που δεν μπορούν να συναγωνιστούν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης. Είναι πλέον σαν τις ατμομηχανές! Πέρα από τα Tesla που οδηγώ για προφανείς λόγους, έχω μία δική μου Porsche Carrera, η οποία είναι “τάφος” συγκριτικά με ένα Model S! Είναι τεράστια η διαφορά στην επιτάχυνση. Απλά ορισμένες παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κάποια τεχνολογικά πλεονεκτήματα έναντι ανταγωνιστών τους στον τομέα των κινητήρων εσωτερικής καύσης, τα οποία δεν θέλουν να τα ακυρώσουν και να γίνει άμεσα η μετάβαση στην εποχή της ηλεκτροκίνησης».
Διαβάστε περισσότερα:
http://www.newsauto.gr/specials/people/o-gkourou-tis-ilektrokinisis-ine-ellinas/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου