Τη νύχτα της 28ης Δεκεμβρίου 2014 το πλοίο «Norman Atlantic» έφτασε με καθυστέρηση 48 λεπτών από το λιμάνι της Πάτρας στην Ηγουμενίτσα. Η φόρτωση των οχημάτων, προκειμένου να συνεχιστεί το ταξίδι με τελικό προορισμό την Ανκόνα, φέρεται να έγινε «ανάλογα με την τυχαία προσέλευσή τους, με υπερβολική βιασύνη», για να μην χαθεί κι άλλος χρόνος. Στο κατάστρωμα 4, όπου λίγες ώρες αργότερα θα ξεκινούσε η φονική πυρκαγιά, φορτώθηκαν 47 οχήματα - ψυγεία, εκ των οποίων δύο μετέφεραν ζωντανά ψάρια. Οι διαθέσιμες πρίζες, όμως, ήταν 40. Στο κατάστρωμα 3 υπήρχαν τουλάχιστον 14 μη χρησιμοποιούμενες παροχές ηλεκτρικού ρεύματος. Μετά τον απόπλου, κάποια οχήματα διατήρησαν αναμμένους τους κινητήρες για να συντηρήσουν το εμπόρευμά τους, παρά τον κίνδυνο υπερθέρμανσης και ανάφλεξης. Αυτές οι λεπτομέρειες, που παρουσιάζονται σήμερα για πρώτη φορά από την «Κ», περιλαμβάνονται στο ελληνικό κατηγορητήριο για το δυστύχημα του «Norman Atlantic». Σε ποινική δίκη στις 9 Απριλίου 2020, στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά, παραπέμπονται 11 Ελληνες. Μεταξύ των κατηγορουμένων βρίσκονται στελέχη της ναυλώτριας εταιρείας ΑΝΕΚ, ο υποπλοίαρχος, ο αρχιφροντιστής, ο μαθητευόμενος ηλεκτρολόγος του πλοίου, ένας ναύκληρος και ναύτες οι οποίοι συμμετείχαν στην «έχμαση» (στερέωση, ασφάλιση) του φορτίου, και ναυτόπαιδες. Αντιμετωπίζουν κατηγορίες για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή, εμπρησμό από αμέλεια, από τον οποίο προέκυψε κίνδυνος για ξένα πράγματα και ανθρώπους, και επικίνδυνες παρεμβάσεις στη συγκοινωνία πλοίων από αμέλεια. Η «Κ» επικοινώνησε με την ελληνική εταιρεία για να ζητήσει κάποιο σχόλιο και της γνωστοποιήθηκε ότι η ναυλώτρια δεν επιθυμεί να κάνει κάποια δήλωση σε αυτό το στάδιο της ποινικής διαδικασίας
Διαβάστε περισσότερα:
https://www.kathimerini.gr/1057394/gallery/epikairothta/ereynes/ta-la8h-sto-gkaraz-kai-to-moiraio-forthgo
Διαβάστε περισσότερα:
https://www.kathimerini.gr/1057394/gallery/epikairothta/ereynes/ta-la8h-sto-gkaraz-kai-to-moiraio-forthgo
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου