Ο υποθαλάσσιος αγωγός μεταφοράς νερού στην Αίγινα, είναι ζωτικής σημασίας για το νησί του Σαρωνικού τεχνικό έργο και λογίζεται ως κρατική υποδομή. Το πιθανότερο είναι πως, κατά κάποιο τρόπο, έτσι πρέπει να το έχει καταχωρισμένο και το Κράτος. Αλλιώς, εάν δηλαδή ήταν μια «κανονικά» κρατική υποδομή, θα άφηνε το Ελληνικό Κράτος χωρίς σοβαρή εμπεριστατωμένη έρευνα τις τρεις περιπτώσεις σοβαρής ζημιάς που υπέστη ο αγωγός στα μόλις τρία χρόνια της λειτουργίας του;
Φαίνεται πως οι τρεις ζημιές δεν ήταν αρκετές. Μέχρι να επιχειρηθεί η τέταρτη κατά σειρά, επιτυχής, δολιοφθορά. Οι σαφείς, κατά τις Αρχές, ενδείξεις ότι χρησιμοποιήθηκε εκρηκτικός μηχανισμός οδήγησε τον Περιφερειάρχη Αττικής Ν. Χαρδαλιά στην Εισαγγελία Πειραιά να καταθέσει μηνυτήρια αναφορά.
Επιτέλους αντιδρά το Κράτος με το νέο Περιφερειάρχη. Θα αρχίσει η αναζήτηση στοιχείων, μετά από τέσσερα χρόνια, όταν τον Μάρτιο του 2020 σημειώθηκε η πρώτη σοβαρή ζημιά. Ακολούθησαν άλλες δύο αντίστοιχες περιπτώσεις τον Μάιο και τον Ιούλιο 2022. Σημειωτέον η παροχή του νερού στην Αίγινα ξεκίνησε δοκιμαστικά τον Απρίλιο 2021 και κανονικά από τον Ιανουάριο 2022. Η πρόσφατη ζημιά κινητοποίησε τον Ν. Χαρδαλιά, καθώς οι ενδείξεις κατατείνουν σε δολιοφθορά για την οποία χρησιμοποιήθηκε εκρηκτικός μηχανισμός 800 μέτρα από την ακτή στον Πειραιά και σε βάθος 48 μέτρων. Γίνεται αντιληπτό από τις ημερομηνίες ότι σοβαρές βλάβες καταγράφηκαν προτού μπει μπροστά η δοκιμαστική λειτουργία του υποθαλάσσιου αγωγού και «κράτησαν» σταθερό ρυθμό…
Οι Αρχές έδειξαν να μην συγκινούνται από το ενδιαφέρον που προκαλεί ένα τέτοιο τεχνικό έργο, το οποίο συγκαταλέγεται στη «βαριά» κρατική υποδομή. Και λόγω κόστους, αλλά κυρίως επειδή κατασκευάζεται με καθυστέρηση πολλών δεκαετιών από τη στιγμή που η Αίγινα, ως το πλέον κοντινό νησί μετά τη Σαλαμίνα, εξελίχθηκε σε προάστιο του Πειραιά. Το κόστος κατασκευής των 32 εκατομμυρίων ευρώ δεν μπορεί να θεωρηθεί μικρό για τα δεδομένα της Ελλάδας. Έως τον Ιανουάριο του ‘22, η ύδρευση στην Αίγινα εξυπηρετούνταν από «νερουλάδες» για το πόσιμο και από τοπικές γεωτρήσεις για τη γενική χρήση. Πλοία μετέφεραν νερό από την ΕΥΔΑΠ.
Η διερεύνηση, ως έχουσα σχέση με θάλασσα και όπως εκτιμάται με την έκρηξη σε βάθος 48 μέτρων, ανατέθηκε στο Λιμεναρχείο Πειραιά. Έρχεται με καθυστέρηση τριών χρόνων. Προηγήθηκαν τρεις σοβαρές ζημιές και δεν ευαισθητοποίησαν την κρατική διοίκηση. Ούτε οι 600.000 ευρώ που στοίχισε μία αποκατάσταση! Θα φανταζόταν κανείς ότι στην έρευνα θα συνέπραττε η Αντιτρομοκρατική Υπηρεσία ή ακόμη και η Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών. Δεν είναι λίγο πράγμα να υφίσταται δολιοφθορά κρατική υποδομή και ενεργοποιείται το σύστημα στην τέταρτη φορά…
Διαβάστε περισσότερα: https://www.liberal.gr/portosalte/peri-kratikon-ypodomon-doliofthoron-kai-kratikis-elafrotitas
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου