Πριν από μερικούς μήνες δημοσιεύθηκαν τα στοιχεία της τακτικής έκθεσης της Κομισιόν «Education and Training Monitor», ενώ σχεδόν ταυτόχρονα, στις 6 Δεκεμβρίου 2016 ανακοινώθηκαν από τον ΟΟΣΑ τα αποτελέσματα της έρευνας PISA 2015. Και οι δύο έρευνες αφορούσαν, μεταξύ άλλων, στον γραμματισμό των μαθητών στις Φυσικές Επιστήμες και έδειξαν ότι η σύγχρονη θέση της Ελλάδας στον τομέα των Φυσικών Επιστημών είναι τραγική.
Κάθε φορά μετά την ανακοίνωση των περιοδικών αυτών ερευνών, ακολουθούν αναλύσεις και προτείνονται λύσεις, που καθώς φαίνεται, αδυνατούν να ανακόψουν την πτωτική πορεία που καταγράφεται στον τομέα των Φ.Ε.
Τώρα που έχει σχεδόν ξεχαστεί το ζήτημα και έχουν ολοκληρωθεί οι Πανελλαδικές εξετάσεις, είναι ίσως η καταλληλότερη στιγμή να κατατεθεί μια πολύ συγκεκριμένη και απλή πρόταση, οι συνέπειες της οποίας ενδεχομένως να βοηθήσουν στην αντιστροφή της πτωτικής αυτής πορείας.
Η πηγή του κακού και το λάθος «που δεν έγινε ποτέ»
Η υπεύθυνη της έρευνας PISA στην Ελλάδα, Επίκουρη Καθηγήτρια κυρία Χρύσα Σοφιανοπούλου εντόπισε εύστοχα την αιτία του προβλήματος: Πιο συγκεκριμένα, στη συνέντευξή της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ανέφερε ότι ο λόγος της αποτυχίας των Ελλήνων μαθητών οφείλεται στο γεγονός ότι αυτοί δεν μπορούν να συνδέουν την Φυσική με την καθημερινότητά τους. Ωστόσο, ξεκίνησε τη συνέντευξή της δηλώνοντας χαρακτηριστικά: «Δεν κάνουμε κάπου λάθος, απλά αυτά που ρωτάει τους μαθητές το PISA είναι πράγματα που αυτοί δεν γνωρίζουν».
Να σημειωθεί βέβαια ότι πολλοί συνάδελφοι δεν αποδέχονται τις διεθνείς έρευνες, καθώς, όπως υποστηρίζουν, αυτές έχουν μια συγκεκριμένη κατεύθυνση που δεν ταιριάζει στην ελληνική πραγματικότητα. Σε αυτήν την περίπτωση όμως τίθενται αμέσως δύο ερωτήματα: Α) Είμαστε βέβαιοι ότι θέλουμε να ζούμε απομονωμένοι από τον υπόλοιπο κόσμο, ως μία Βόρεια Κορέα της Φυσικής;
Β) Δεν είναι καλό να προσπαθήσουμε να συνδέσουμε την Φυσική με την καθημερινότητα των μαθητών;
Επίσης, πρέπει να αναφερθεί ότι πολλοί Έλληνες θεωρούν ότι η επιτυχία κάποιων ελάχιστων χαρισματικών μαθητών σε Ολυμπιάδες και διεθνείς διαγωνισμούς είναι ενδεικτική της αποδοτικότητας του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Ωστόσο, πόσοι γονείς από όσους διαβάζουν αυτό το άρθρο αυτή τη στιγμή, έχουν τέτοια παιδιά και πόσοι από τους εκπαιδευτικούς διδάσκουν σε παιδιά που συμμετέχουν σε Ολυμπιάδες φυσικής; Μάλλον κανείς. Οφείλουμε συνεπώς να εντοπίσουμε το πραγματικό πρόβλημα που αφορά στη συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών
Διαβάστε περισσότερα:
https://www.eduportal.gr/didaskalia-tis-fysikis-ki-omos-kata-vathos-kapou-yparchi-lathos/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου