Το δράμα των Ιμίων κορυφώθηκε τη νύχτα της 31ης Ιανουαρίου 1996, όπως αυτή που ξεκινά σε λίγες ώρες. Όταν ο ελληνικός λαός κοιμήθηκε με την πεποίθηση ότι ένοπλες δυνάμεις και στρατιωτική ηγεσία είχαν "στριμώξει" την Τουρκία, η οποία θα επέλεγε μεταξύ στρατιωτικής ήττας και υποχώρησης.
Ο συσχετισμός δυνάμεων ήταν σε βάρος του τουρκικού Ναυτικού στην περιοχή που εξελισσόταν η αντιπαράθεση κια πολα τα τουρκικά σκάφη ήταν ¨λοκαρισμένα" από τα υπέρτερα ελληνικά ενώ και οι συστοιχίες ΜΜ-40 Εxocet είχαν "κλειδώσει" μία τουρκική φρεγάτα στο κεντρικό Αιγαίο. Παραμένει ερωτηματικό αν η Πολεμική Αεροπορία θα μπορούσε να ανταπεξέλθει στις ανάγκες της σύγκρουσης στερούνταν βλήματα αέρος-αέρος μακρού βεληνεκούς AΙΜ-120Α τα οποία είχε παραλάβει η τουρκική Αεροπορία, όπως και βλήματα αντί ραντάρ AGM-88B HARM τα οποία επίσης είχε παραλάβει η τουρκική Αεροπορία.
Μόνο τα Mirage 2000EGM/BGM είχαν βλήματα αέρος-αέρος μακρού βεληνεκούς Super-530D αλλά σαφώς υποδεέστερα τεχνολογικά και με μικρότερη ακτίνα δράσης από τα ΑΙΜ-120Α.
Σε οποιαδήποτε περίπτωση, αρκούσε μία εντολή για μαζικό κτύπημα στα τουρκικά αεροδρόμια μέσα στη νύχτα μετά την έναρξη των επιχειρήσεων στα Ίμι, για να μειωθεί κατά πολύ το τουρκικό πλεονέκτημα...
Λίγο μετά τη 01.30΄ π.μ. ενημερώνεται ο Α/ΓΕΕΘΑ μέσω σημειώματος στην αίθουσα του ΚΥΣΕΑ που του στέλνει ο υπαρχηγός ΓΕΕΘΑ αντιστράτηγος Σταμπουλής, καθώς η σύσκεψη δεν γινόταν στο Κέντρο Επιχειρήσεων στα υπόγεια του Γενικού Επιτελείου, αλλά στη Βουλή (...), ότι η τουρκική φρεγάτα «YAVUZ» είχε απονηώσει δύο ελικόπτερα τα οποία κινούνταν προς τις βραχονησίδες Ίμια.
Την πληροφορία για την απονήωση των ελικοπτέρων είχε δώσει η φρεγάτα «ΝΑΒΑΡΙΝΟ» F461 στο ΓΕΝ στις 00.47΄. Εντός πέντε λεπτών απαντάει το ΓΕΝ, δίνοντας εντολή να αποτραπεί η τυχόν αποβίβαση τουρκικών δυνάμεων με ελικόπτερα.
Συγκεκριμένα διατάχθηκε η ρίψη προειδοποιητικών βολών σε περίπτωση προσέγγισης και εφόσον αυτό δεν λειτουργήσει αποτρεπτικά και τα ελικόπτερα συνεχίσουν πορεία, τότε θα έπρεπε να καταρριφθούν.
Ζητήθηκε επίσης από τις ελληνικές ναυτικές δυνάμεις να προστατέψουν τόσο τα Ίμια όσο και το Φαρμακονήσι.
Ο συσχετισμός δυνάμεων ήταν σε βάρος του τουρκικού Ναυτικού στην περιοχή που εξελισσόταν η αντιπαράθεση κια πολα τα τουρκικά σκάφη ήταν ¨λοκαρισμένα" από τα υπέρτερα ελληνικά ενώ και οι συστοιχίες ΜΜ-40 Εxocet είχαν "κλειδώσει" μία τουρκική φρεγάτα στο κεντρικό Αιγαίο. Παραμένει ερωτηματικό αν η Πολεμική Αεροπορία θα μπορούσε να ανταπεξέλθει στις ανάγκες της σύγκρουσης στερούνταν βλήματα αέρος-αέρος μακρού βεληνεκούς AΙΜ-120Α τα οποία είχε παραλάβει η τουρκική Αεροπορία, όπως και βλήματα αντί ραντάρ AGM-88B HARM τα οποία επίσης είχε παραλάβει η τουρκική Αεροπορία.
Μόνο τα Mirage 2000EGM/BGM είχαν βλήματα αέρος-αέρος μακρού βεληνεκούς Super-530D αλλά σαφώς υποδεέστερα τεχνολογικά και με μικρότερη ακτίνα δράσης από τα ΑΙΜ-120Α.
Σε οποιαδήποτε περίπτωση, αρκούσε μία εντολή για μαζικό κτύπημα στα τουρκικά αεροδρόμια μέσα στη νύχτα μετά την έναρξη των επιχειρήσεων στα Ίμι, για να μειωθεί κατά πολύ το τουρκικό πλεονέκτημα...
Λίγο μετά τη 01.30΄ π.μ. ενημερώνεται ο Α/ΓΕΕΘΑ μέσω σημειώματος στην αίθουσα του ΚΥΣΕΑ που του στέλνει ο υπαρχηγός ΓΕΕΘΑ αντιστράτηγος Σταμπουλής, καθώς η σύσκεψη δεν γινόταν στο Κέντρο Επιχειρήσεων στα υπόγεια του Γενικού Επιτελείου, αλλά στη Βουλή (...), ότι η τουρκική φρεγάτα «YAVUZ» είχε απονηώσει δύο ελικόπτερα τα οποία κινούνταν προς τις βραχονησίδες Ίμια.
Την πληροφορία για την απονήωση των ελικοπτέρων είχε δώσει η φρεγάτα «ΝΑΒΑΡΙΝΟ» F461 στο ΓΕΝ στις 00.47΄. Εντός πέντε λεπτών απαντάει το ΓΕΝ, δίνοντας εντολή να αποτραπεί η τυχόν αποβίβαση τουρκικών δυνάμεων με ελικόπτερα.
Συγκεκριμένα διατάχθηκε η ρίψη προειδοποιητικών βολών σε περίπτωση προσέγγισης και εφόσον αυτό δεν λειτουργήσει αποτρεπτικά και τα ελικόπτερα συνεχίσουν πορεία, τότε θα έπρεπε να καταρριφθούν.
Ζητήθηκε επίσης από τις ελληνικές ναυτικές δυνάμεις να προστατέψουν τόσο τα Ίμια όσο και το Φαρμακονήσι.
Διαβάστε περισσότερα:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου