googleb1fd7cd7ef71feda.html

Πέμπτη 21 Ιανουαρίου 2016

Χαστούκι στο φορομπήχτη Κυρίτση. Ακυρώθηκε η απόφαση για το χαράτσι -τέλος τουριστικής ανάπτυξης.. Δικαίωση για Επιμελητήριο και Εμπορικό Σύλλογο.

 
Με απόφαση, που εξέδωσε χθες ο γενικός γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου κ. Νίκος Θεοδωρίδης, έγινε δεκτή η ειδική διοικητική προσφυγή του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, του Εμπορικού Συλλόγου Κω με την επωνυμία «Ερμής» και των κκ Στέργου Γιαλλίζη, Πασχάλη Βρακίδη και Δημητρίου Σαράντη κατά της υπ’αριθμ. 408/2015 απόφασης του δημοτικού συμβουλίου Κω, με την οποία καθορίζεται ανταποδοτικό τέλος τουριστικής ανάπτυξης Δήμου Κω, για το έτος 2016.
Σύμφωνα με την απόφαση του κ. Θεοδωρίδη, ο φόρος συνιστά παροχή του ιδιώτη στο Δημόσιο, που δεν συνδέεται με αντίστοιχη ειδική αντιπαροχή από πλευράς του τελευταίου. Η φορολογία δηλαδή αποσκοπεί στην κάλυψη των δημοσίων δαπανών στο σύνολό της. Την ειδοποιό διαφορά μεταξύ του φόρου και του ανταποδοτικού τέλους συνιστά η ύπαρξη ειδικής αντιπαροχής.
Το   τέλος   καταβάλλεται   δηλαδή   από   τον   πολίτη   σε   αντάλλαγμα   της   ιδιαίτερης χρησιμοποίησης δημοσίου ορισμένου έργου ή υπηρεσίας.
Σύμφωνα με αποφάσεις του ΣτΕ το ανταποδοτικό τέλος είναι οικονομικό βάρος που καταβάλλεται από τον πολίτη που επιδιώκει να απολαύσει συγκεκριμένη και ειδική αντιπαροχή εκ μέρους του Κράτους.
Το ανταποδοτικό τέλος διέπεται κατά βάση από τους κανόνες της αντιστοιχίας μεταξύ παροχής και αντιπαροχής και της ελεύθερης αποδοχής ή χρησιμοποίησης της παροχής από το χρήστη. Λόγω του δημόσιου χαρακτήρα της ειδικής αντιπαροχής (π.χ. δημόσια υγεία, περίπτωση δημοσίου τέλους απορριμμάτων) η υποχρέωση καταβολής του ανταποδοτικού τέλους δεν προϋποθέτει κατ’ ανάγκη την πραγματική χρησιμοποίηση της δημόσιας υπηρεσίας στη συγκεκριμένη περίπτωση, αλλά αρκεί απλώς η δυνατότητα (ετοιμότητα) παροχής της υπηρεσίας.
Ουσιώδες στοιχείο ανταποδοτικού τέλους είναι η ύπαρξη αναλογίας μεταξύ της παροχής του πολίτη και της ειδικής αντιπαροχής. Το ύψος δηλαδή του τέλους πρέπει να είναι ανάλογο της προσφερόμενης υπηρεσίας ενώ το ύψος του φόρου, σύμφωνα με το άρθρο 4 παρ.5 του Συντάγματος είναι ανάλογο της φοροδοτικής του ικανότητας. Η διαφοροποίηση αυτή είναι εύλογη καθόσον σε αντίθεση προς το φόρο που συνιστά «βάρος γενικού οφέλους», το ανταποδοτικό τέλος συνιστά «βάρος ειδικού οφέλους» στο οποίο είναι εφαρμοστέα η θεωρία του ανταλλάγματος.

Διαβάστε περισσότερα: http://www.aegeanews.gr/default.asp?id=27&lg_id=1&Records=Details&_id=418578
http://www.aegeanews.gr/default.asp?id=27&lg_id=1&Records=Details&_id=418578

Δεν υπάρχουν σχόλια: