Επιμέλεια: Γιάννης Καραγιάννης, Σχολικός Σύμβουλος
Στο πλαίσιο της ενημέρωσης, με σκοπό τον πιο εποικοδομητικό διάλογο για την Παιδεία, είναι χρήσιμο να γνωρίσουμε τα περισσότερο διαδεδομένα εκπαιδευτικά συστήματα Ευρωπαϊκών χωρών, με τα θετικά και αρνητικά στοιχεία τους, πριν διαμορφώσουμε μια συνολική πρόταση για συζήτηση για το Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.
(1η φάση: Φινλανδία, Αγγλία)
1. ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ
Το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα της Φινλανδίας βασίζεται στην μεγάλη μεταρρύθμιση των ετών 1972-1977 οπότε καθορίστηκε η βασική, υποχρεωτική εκπαίδευση 9 ετών για όλους. Στην πορεία του συστήματος εκπαίδευσης μέχρι σήμερα υπήρχαν βεβαίως και βελτιώσεις και προσθήκες καλών πρακτικών.
Το πρόγραμμα διδασκαλίας δέχεται επίσης αλλαγές κατά τακτά διαστήματα (ανά δεκαετία περίπου) που συχνά βασίζονται σε πειραματικά project ή έρευνα.
Χαράσσονται μακροχρόνιες πολιτικές που δεν αλλάζουν κατεύθυνση με την αλλαγή κυβερνήσεων. Η μόρφωση του πληθυσμού θεωρείται ως σημαντική προϋπόθεση για την ανταγωνιστικότητα της χώρας και για την δυνατότητα εξεύρεσης καινοτόμων λύσεων για το μέλλον και έτσι η δημόσια δαπάνη για την εκπαίδευση βρίσκεται γύρω στο 6 % του ΑΕΠ.
Το Υπουργείο Παιδείας της Φινλανδίας είναι σχετικά μικρό σε μέγεθος υπουργείο που χαράσσει την εκπαιδευτική πολιτική, καθορίζει τις κατευθυντήριες γραμμές και στρατηγικές επιλογές, ελέγχει την παροχή υπηρεσιών εκπαίδευσης που σχετίζεται με την κρατική χρηματοδότηση και ετοιμάζει την σχετική εκπαιδευτική νομοθεσία.
Διαβάστε περισσότερα: http://www.esos.gr/arthra/41630/paroysiasi-ton-ekpaideytikon-systimaton-eyropaikon-horon
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου