googleb1fd7cd7ef71feda.html

Δευτέρα 3 Μαΐου 2021

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ PERSEVERANCE ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΠΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ INGENUITY

 

Η θέση του οχήματος μετά την τελευταία του μετακίνηση (sol 65). Mε το μπλε περίγραμμα το Πεδίο των Αδελφών Wright (Wright Brothers Field), μέσα στα πλαίσια του οποίου γίνονται οι δοκιμαστικές πτήσεις του Ingenuity.

Sol 59: Η θέα προς το εσωτερικό της πεδιάδας του κρατήρα

Sol 65: Λήψη από τις οπίσθιες hazcams

Καινούργια πτήση του Ingenuity, η τρίτη, έλαβε χώρα κατά την 64η sol της αποστολής (21η sol για το Ingenuity)! Πολύ πιό περίπλοκη από τις δυό πρώτες!
Πήραμε θάρρος τώρα!…
Περιμένουμε βέβαια ακόμη ν’ αποσταλούν όλα τα στοιχεία.
Εν τω μεταξύ το όχημα συνεχίζει τις δραστηριότητές του, έστω και περιορισμένες.
Την 59η sol, έλαβε το πανόραμα της 1ης εικόνας, που κοιτάζει προς τα βόρεια-βορειοανατολικά, έως νότια, προς το εσωτερικό του πυθμένα του κρατήρα δηλαδή.
Οι τρεις κωνικοί λόφοι που βλέπουμε στον ορίζοντα είναι τα τελευταία προς τ’ ανατολικά υπολείμματα του δέλτα. Δεν είναι ξεκαθαρισμένο ακόμη αν θα τους επισκεφθεί…
Προς τα δεξιά της εικόνας, το δυτικό τοίχωμα του κρατήρα σβήνει προς τα νότια.
Την επομένη της τρίτης πτήσεως, χθες δηλ (65η sol) το όχημα μετακινήθηκε κατά 6,9 μέτρα προς τα νοτιοανατολικά και βλέπουμε την θέση του στην 2η Εικόνα.
Στην 3η Εικ βλέπουμε λήψη από τις οπίσθιες κάμερες αποφυγής εμποδίων (hazcams)
Αυτό έγινε για να ελέγξει μιά καινούργια ενδιαφέρουσα περιοχή.
Οι μετακινήσεις γίνονται πολύ αργά:
Μόλις 4.2 cm/sec, ή 152 m/h.
Συγκριτικά, ένας άνθρωπος που βαδίζει κανονικά έχει ταχύτητα 134 cm/sec, ή 4828 m/h!
Το αφήνει δηλ πίσω του άνετα!
Μιά τέτοια αργή μετακίνηση είναι και οικονομική, μόλις 200 wh (βατώρες).
Αλλά δεν είναι αυτός ο λόγος που το όχημα κινείται τόσο αργά…
Είναι διότι δεν γνωρίζουμε τι κρύβει η επιφάνεια που βλέπουμε από κάτω!
Ο κίνδυνος ονομάζεται «αμμοπαγίδα» (sand trap).
Ένα κοίλωμα του εδάφους δηλ γεμάτο από χαλαρή, χωρίς συνοχή άμμο.
Έτσι χάθηκε το Spirit, στους Λόφους Columbia, στην Λεκάνη του Gusev, κατά την 1892α sol της αποστολής του!
Έκτοτε το «Σύστημα Αυτόνομης Οδήγησης» αναβαθμίστηκε και σταματά την κίνηση μόλις αισθανθεί τους μπροστινούς τροχούς να βυθίζονται περισσότερο από ένα συγκεκριμένο όριο.
Η οδυνηρή επίσης εμπειρία από το Curiosity, που έχει πάθει μεγάλες ζημιές στους τροχούς του, οδήγησε στην άλλη σημαντική του αναβάθμιση, που δεν πιέζει τους τροχούς πάνω στις πέτρες, αλλά τους αφήνει να περάσουν πιό μαλακά από πάνω τους, ανασηκώνοντας την ανάρτηση.
Και δεν μας καθησυχάζει το μεγάλο πλέον μέγεθος των οχημάτων, σε σύγκριση με τα Spirit/Opportunity…
Nαι, είναι μεγαλύτερα, με μεγάλης διαμέτρου τροχούς πλέον, αλλά κατά πολύ βαρύτερα.
Σε σύγκριση με τα 186 kgr των Spirit/Opportunity, το Curiosity έχει μάζα 899 kgr και το Perseverance 1025 kgr.
Το ίδιο το Curiosity εντόπισε στον πυθμένα του Gale, μερικές εκατοντάδες sol στην αποστολή του, αμμοπαγίδα που θα μπορούσε να καταπιεί ελέφαντα!
Δεν πήγαμε λοιπόν για ράλυ στον Άρη! Όχι προς το παρόν τουλάχιστον.

Δεν υπάρχουν σχόλια: