googleb1fd7cd7ef71feda.html

Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2019

Μόνον τρεις πράξεις στην Εσθονία δεν γίνονται ηλεκτρονικά


«Πέρυσι ήμουν στην Ελλάδα και, για να νοικιάσω ένα αυτοκίνητο, άνοιξα το smart phone μου και έδειξα το ηλεκτρονικό μου δίπλωμα οδήγησης. Ολοι στο γραφείο ενοικίασης μαζεύτηκαν γύρω μου εντυπωσιασμένοι για να το δουν», λέει στην «Κ» ο Εσθονός βουλευτής Ιμρε Σόαρ, ο οποίος ανοίγει το κινητό του τηλέφωνο για να μου δείξει πώς σειρά επισήμων εγγράφων και σημαντικών πληροφοριών, που εγώ με ιδιαίτερο κόπο θα συγκέντρωνα για να τα έχω σε χαρτί –πόσο μάλιστα ηλεκτρονικά– τα έχει μαζί του πάντα, μέσα στο τηλέφωνό του. «Εδώ είναι η ηλεκτρονική μου ταυτότητα, η άδεια κυκλοφορίας του αυτοκινήτου μου, η φορολογική μου δήλωση, το ιατρικό μου ιστορικό, οι βαθμοί των παιδιών μου», μου λέει περνώντας με το δάχτυλό του από σελίδα σε σελίδα στο κινητό του τηλέφωνο και, βλέποντας τον θαυμασμό μου, με ρωτάει: «Τι άλλο θες να δεις, εδώ έχω ό,τι μπορείς να φανταστείς!».
Τη στιγμή που στην Αθήνα ο πολιτικός διάλογος αναλώνεται σε διαπραγματεύσεις για το ύψος της δόσης, τη μείωση του ελληνικού χρέους και την απεργία των εργαζομένων στην καθαριότητα, 3.500 χλμ. μακριά, η μόλις 99 ετών χώρα της Εσθονίας ασχολείται με τον διάλογο του μέλλοντος, έχοντας καταφέρει να γίνει η πρωτοπόρος στην ψηφιακή τεχνολογία στην Ευρώπη και από τις πιο προηγμένες παγκοσμίως. Οπως υπερηφανεύονται στη μικρή χώρα της Βαλτικής των μόλις 1,25 εκατ. κατοίκων, μόνον ο γάμος, το διαζύγιο και η αγοραπωλησία ενός σπιτιού δεν γίνονται ηλεκτρονικά.
Όλα ξεκίνησαν τη δεκαετία του ’90, όταν η τότε κυβέρνηση κατάλαβε πως η αραιοκατοικημένη, φτωχή τότε, χώρα θα έπρεπε να επενδύσει πολύ μεγάλα ποσά, που δεν διέθετε, για να παρέχει μια σειρά από υποδομές. Και αποφάσισε να στραφεί στην ψηφιακή τεχνολογία. «Μερικές φορές είναι ευκολότερο όταν έχεις λιγότερα», λέει η σημερινή πρόεδρος της χώρας Κέρστι Κάλιουλαϊντ, σε δημοσιογράφους από τις Βρυξέλλες.
Διαβάστε περισσότερα:

Δεν υπάρχουν σχόλια: