Οι αναφορές που έρχονταν στο επιτελείο μιλούσαν ήδη για κακό συντονισμό των τμημάτων στην Κύπρο (λογικό, αν σκεφτούμε το χάος που επικρατούσε από τις 16 του μηνός με το κίνημα Ιωαννίδη κατά του Μακαρίου, το διχασμό μεταξύ Εθνοφρουρών και «Επιστράτων» και την καχυποψία προς τους «Ελλαδίτες» αξιωματικούς) και για μονάδες που βάδιζαν κατά του εχθρού με αποσκελετωμένα τμήματα και ανύπαρκτο οπλισμό. Η επιχείρηση έλαβε την κωδική ονομασία «Νίκη» και περιέλαβε βιαστικά την Α΄ Μοίρα Καταδρομών και όλον το διαθέσιμο στόλο μεταγωγικών της ΠΑ, περί τα 20 Nord N.2501D Noratlas και 10 C-47 Dakota. Τα αεροσκάφη πέταξαν από την Ελευσίνα στη Σούδα, που θα ήταν η βάση οργάνωσης και ενώ οι κυβερνήτες ενημερώνονταν πρώτη φορά για την αποστολή, τα πληρώματα φόρτωναν τους 500 περίπου άνδρες των καταδρομών και τα υλικά τους.
Τα σχέδια καλούσαν για πτήση νοτίως της Κρήτης υπό σιγή ασυρμάτου και χωρίς φωτισμό για αποφυγή εντοπισμού τους (αφού πετούσαν χωρίς προστασία μαχητικών), προσγείωση και επιστροφή πριν το ξημέρωμα. Για να γίνει δυνατόν να καλυφθεί η απόσταση των 750 χλμ. (~3 ώρες) ως την Κύπρο μετ’επιστροφής υπολογίστηκε πως το τελευταίο αεροσκάφος έπρεπε να απογειωθεί μέχρι τις 00:00 αλλά διαρκείς καθυστερήσεις και αντεγκλήσεις ακύρωσαν την απογείωση 5 Noratlas και όλων των Dakota.
Διαβάστε περισσότερα:
https://military-history.gr/1974-07-22-operation-niki/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου