googleb1fd7cd7ef71feda.html

Σάββατο 9 Ιουλίου 2022

Η πονεμένη ιστορία του ελληνικού αυτοκινήτου

 

Τα επεισόδια στην ιστορία του ελληνικού αυτοκινήτου είναι πολλά, ωστόσο κανένα εξ αυτών δεν είχε την επιτυχία που θα περίμεναν οι εκάστοτε επιχειρηματίες που έκαναν το βήμα, είτε να συναρμολογήσουν, είτε να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο στη χώρα μας. Tέτοια παραδείγματα αποτέλεσαν στη διάρκεια των πολλών τελευταίων ετών η περίπτωση της Namco και της οικογένειας Κοντογούρη στη Θεσσαλονίκη με το Pony, η προσπάθεια του εφοπλιστή, Γιάννη Γουλανδρή, με το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ελλάδα με το περίφημο Enfield 8000 αλλά και η οικογένεια Θεοχαράκη με την Τεοκάρ ΕΠΕ, η οποία εισήλθε στην οργανωμένη παραγωγή αυτοκινήτου. Σήμερα φτάνουμε να παρακολουθούμε περιπτώσεις όπως αυτή της εταιρείας Κeraboss, η οποία εδρεύει στο Πολύγωνο και μετά από 14 χρόνια που ξεκίνησε να κατασκευάζει το δικό της μοντέλο τύπου τζίπ, Keraboss Super K, κατάφερε να λάβει την απαιτούμενη έγκριση και πιστοποίηση για να μπορεί να βγάλει πινακίδες κυκλοφορίας από το κράτος τον Δεκέμβριο του 2021. Το σχετικό ΦΕΚ όπως λέει στο Capital.gr από πλευράς της εταιρείας η Στέλλα Κεραμπός, δημοσιεύθηκε μετά από πολυετείς προσπάθειες του συζύγου της Παύλου Κεραμπός και της ίδιας. "Για 14 χρόνια χρηματοδοτούσαμε διαρκώς την κατασκευή και εξέλιξη του συγκεκριμένου αυτοκινήτου, για να μπορέσουμε τελικά να λάβουμε την έγκριση του ελληνικού κράτους, έχοντας περάσει από δεκάδες γραφεία και ερχόμενοι αντιμέτωποι με την αλλαγή διευθυντών και υπό τη διαρκή υπόσχεση ότι το ζήτημά μας θα διευθετηθεί". 

Επί του παρόντος το Keraboss Super K έχει ήδη λάβει τις πρώτες παραγγελίες από ενδιαφερόμενους να το αποκτήσουν και οι παραδόσεις αναμένεται να γίνουν μέσα στο 2022, καθώς σύμφωνα με τη Στέλλα Κεραμπός απαιτούνται περίπου 6 μήνες για την κατασκευή του, η οποία γίνεται εξολοκλήρου στο χέρι. "Όλα αυτά τα χρόνια περιμέναμε στωικά γιατί πιστεύαμε στην επένδυση ζωής που κάναμε. Μπορείτε να φανταστείτε την οικονομική ζημιά που έχουμε υποστεί. Χρειάστηκαν 8 χρόνια μόνο από το υπουργείο Οικονομικών για να εκδώσει και να προσδιορίσει τη φορολογική μεταχείριση του αυτοκινήτου. Σκεφτείτε μόνο τις παραγγελίες που θα μπορούσαμε να έχουμε λάβει και να έχουμε παραδώσει στο διάστημα των συνολικά 14 ετών που χρειάστηκαν για να δοθεί η πιστοποίηση, για να βγάλουμε πινακίδες και να μπορέσει να ταξινομηθεί το αυτοκίνητο". 

Η Keraboss ξεκίνησε να δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου το 1975. Ο Παύλος Κεραμπός, διατηρώντας άρρηκτη σχέση με το αυτοκίνητο, ξεκίνησε ως οδηγός αγώνων στο ράλι Ακρόπολις έως το 1972, με τελευταία συμμετοχή στο Rally Monte Carlo. Το 1977 είχε την βιομηχανία αυτοκινήτων Safari Hellas, που κατασκεύαζε τα τζιπ Safari με μηχανές της Volkswagen, ενώ ήταν εκείνος που είχε την εμπορική διαχείριση του Citroen Pony και των Fiat που συναρμολογούνταν στην Ελλάδα. Ο Κεραμπός μετέτρεψε το Fiat Fiorino σε cabrio, αλλά και αργότερα το Mini Cooper αλλά και το Fiat Cinquecento, λαμβάνοντας άδεια μετατροπής τους από κλειστού σε ανοιχτού τύπου αυτοκίνητα. 

Διαβάστε περισσότερα:  

https://www.capital.gr/oikonomia/3644957/i-ponemeni-istoria-tou-ellinikou-autokinitou?utm_term=Autofeed&utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwAR0-yivzjhoVLEkxMHTQLm9_2HjFN0p0gkdnwqh1GyKjjX88D9WbUPOP7Qc#Echobox=1656853790

Δεν υπάρχουν σχόλια: