Την ερχόμενη Παρασκευή, πιθανολογείται, ότι η Ολομέλεια του Συμβουλίου της
Επικρατείας θα εκδώσει την απόφαση σχετικά με την προσφυγή της Πανελλήνιας Ένωσης Διευθυντών Εκπαίδευσης και 57 Διευθυντών Σχολείων , στο ζήτημα της συνταγματικότητας και την νομιμότητας της κανονιστική πράξης που αφορά τις επιλογές στελεχών σύμφωνα με το Νόμο 4327/2015 των «Μπαλτά-Κουράκη».
Τόσο από το ΣτΕ όσο και από του Νομικούς που έκαναν την προσφυγή δεν έχει διαρρεύσει προς το παρόν καμία πληροφορία σχετικά με την απόφαση.
Είναι σημαντικό γεγονός ότι και στην Ολομέλεια του ΣτΕ εισηγητής είναι ο ίδιος που ήταν και στο Γ τμήμα το οποίο ωστόσο είχε παραπέμψει την υπόθεση στην Ολομέλεια.
Υπενθυμίζεται ότι το Γ τμήμα του ΣτΕ, ομόφωνα:
Α. Έκανε δεκτό το αίτημα του έννομου συμφέροντος όσων προσέφυγαν
Β. Έκρινε ότι τίθενται σοβαρά ζητήματα συνταγματικότητας και νομιμότητας τα οποία και
Γ. Παρέπεμψε για συζήτηση στην Ολομέλεια του Συμβουλίου Επικρατείας λόγω της κρισιμότητάς τους.
Οι Σύμβουλοι Επικρατείας αποφάνθηκαν ότι ο νέος τρόπος επιλογής είναι αντίθετος στις συνταγματικές αρχές της «ισότητας και αξιοκρατίας και δη στην αρχή της ελεύθερης προσβάσεως και σταδιοδρομίας κάθε ¨Έλληνα στις δημόσιες θέσεις κατά τον λόγο της προσωπικής του αξίας και ικανότητας, διότι δεν εξασφαλίζονται οι προϋποθέσεις αξιοκρατικής κρίσεως».
Η αντισυνταγματικότητα αφορά στο γεγονός ότι η διαδικασία επιλογής και τοποθέτησης από το σύλλογο διδασκόντων προβλέπεται με μυστική ψηφοφορία: «η διαδικασία της μυστικής ψηφοφορίας ως διαδικασία αναδείξεως οργάνων εν γένει διοικήσεις προσιδιάζει σε αυτοδιοικούμενες μονάδες ή είναι πρόσφορη σε περίπτωση αναδείξεως εκπροσώπων στα όργανα αυτά, όχι όμως στις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίες ανήκουν εκ του Συντάγματος στην αποκλειστική αρμοδιότητα του κράτους, η διοίκηση των οποίων πρέπει να αναδεικνύεται στο πλαίσιο διαφανούς και αντικειμενικής διαδικασίας, κατάλληλης για την διασφάλιση της ενιαίας και ομοιόμορφης
εφαρμογής των οριζομένων κριτηρίων».
Οι δικαστές έκριναν επίσης ότι προσκρούει στο Σύνταγμα και το γεγονός ότι δεν αξιολογούνται με αιτιολογία τα προσόντα των υποψηφίων που σχετίζονται με το κριτήριο της συμβολής στο εκπαιδευτικό έργο, της προσωπικότητας και της γενικής συγκροτήσεως του υποψηφίου.
Επικρατείας θα εκδώσει την απόφαση σχετικά με την προσφυγή της Πανελλήνιας Ένωσης Διευθυντών Εκπαίδευσης και 57 Διευθυντών Σχολείων , στο ζήτημα της συνταγματικότητας και την νομιμότητας της κανονιστική πράξης που αφορά τις επιλογές στελεχών σύμφωνα με το Νόμο 4327/2015 των «Μπαλτά-Κουράκη».
Τόσο από το ΣτΕ όσο και από του Νομικούς που έκαναν την προσφυγή δεν έχει διαρρεύσει προς το παρόν καμία πληροφορία σχετικά με την απόφαση.
Είναι σημαντικό γεγονός ότι και στην Ολομέλεια του ΣτΕ εισηγητής είναι ο ίδιος που ήταν και στο Γ τμήμα το οποίο ωστόσο είχε παραπέμψει την υπόθεση στην Ολομέλεια.
Υπενθυμίζεται ότι το Γ τμήμα του ΣτΕ, ομόφωνα:
Α. Έκανε δεκτό το αίτημα του έννομου συμφέροντος όσων προσέφυγαν
Β. Έκρινε ότι τίθενται σοβαρά ζητήματα συνταγματικότητας και νομιμότητας τα οποία και
Γ. Παρέπεμψε για συζήτηση στην Ολομέλεια του Συμβουλίου Επικρατείας λόγω της κρισιμότητάς τους.
Οι Σύμβουλοι Επικρατείας αποφάνθηκαν ότι ο νέος τρόπος επιλογής είναι αντίθετος στις συνταγματικές αρχές της «ισότητας και αξιοκρατίας και δη στην αρχή της ελεύθερης προσβάσεως και σταδιοδρομίας κάθε ¨Έλληνα στις δημόσιες θέσεις κατά τον λόγο της προσωπικής του αξίας και ικανότητας, διότι δεν εξασφαλίζονται οι προϋποθέσεις αξιοκρατικής κρίσεως».
Η αντισυνταγματικότητα αφορά στο γεγονός ότι η διαδικασία επιλογής και τοποθέτησης από το σύλλογο διδασκόντων προβλέπεται με μυστική ψηφοφορία: «η διαδικασία της μυστικής ψηφοφορίας ως διαδικασία αναδείξεως οργάνων εν γένει διοικήσεις προσιδιάζει σε αυτοδιοικούμενες μονάδες ή είναι πρόσφορη σε περίπτωση αναδείξεως εκπροσώπων στα όργανα αυτά, όχι όμως στις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίες ανήκουν εκ του Συντάγματος στην αποκλειστική αρμοδιότητα του κράτους, η διοίκηση των οποίων πρέπει να αναδεικνύεται στο πλαίσιο διαφανούς και αντικειμενικής διαδικασίας, κατάλληλης για την διασφάλιση της ενιαίας και ομοιόμορφης
εφαρμογής των οριζομένων κριτηρίων».
Οι δικαστές έκριναν επίσης ότι προσκρούει στο Σύνταγμα και το γεγονός ότι δεν αξιολογούνται με αιτιολογία τα προσόντα των υποψηφίων που σχετίζονται με το κριτήριο της συμβολής στο εκπαιδευτικό έργο, της προσωπικότητας και της γενικής συγκροτήσεως του υποψηφίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου