Η Φυσική στο Δημόσιο Σχολείο
Στο δημόσιο σχολείο του σήμερα τα αναλυτικά προγράμματα είναι απαρχαιωμένα, σε πλήρη αποσύνδεση με τις σημερινές επιστημονικές εξελίξεις δημιουργώντας στους μαθητές την εικόνα μιας ανενεργής επιστήμης. Η διδασκαλία της Φυσικής στο Λύκειο σταματάει ουσιαστικά στο 1840, και οι ώρες διδασκαλίας της συστηματικά μειώνονται. Η Φυσική δεν υπάρχει στην τελευταία τάξη του Λυκείου για το σύνολο των μαθητών, ενώ είναι μονόωρο μάθημα στα ΕΠΑΛ και την Α΄ Γυμνασίου (συνεπώς, ουσιαστικά δεν διδάσκεται). Οι μαθητές που εισήχθησαν εφέτος στην τριτοβάθμια εκπαίδευση διδάχθηκαν τη λιγότερη ύλη Φυσικής των τελευταίων 50 ετών.
Ας σημειωθεί ακόμα ότι η εργαστηριακή - πειραματική πλευρά της Φυσικής απαξιώνεται και υποβαθμίζεται συνεχώς ενώ ο τρόπος διδασκαλίας της περιορίζεται σε τεχνικές (επίλυσης ασκήσεων;) και όχι στη μεθοδολογία της πειραματικής ανακάλυψης. Οι μαθητές μας αδυνατούν να διακριθούν στις Ολυμπιάδες Φυσικής, στις αξιολογήσεις της PISA, επειδή τους λείπουν οι ικανότητες κλειδιά και γιατί τους εκπαιδεύουμε σε μια στείρα επίλυση ασκήσεων και μόνο.
Διαβάστε περισσότερα:
http://www.esos.gr/arthra/47875/i-enosi-ellinon-fysikon-gia-tin-pisa-2015
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου