Δεν είναι η πρώτη φορά που ο οίκος Ντιόρ ανηφορίζει στον ιερό βράχο. Ακριβώς πριν από 70 χρόνια, το 1951, ο περίφημος σχεδιαστής οραματίστηκε μία συλλογή εμπνευσμένη από το κάλλος των αρχαιοελληνικών αγαλμάτων και τις πτυχώσεις των ναών. Η φωτογράφιση έγινε στο Ερέχθειο, κάτω από τα πόδια των Καρυάτιδων, αλλά και μπροστά από τον εμβληματικό ναό του Παρθενώνα. Φωτογράφος ήταν ο Ζαν Πιερ Πεντρατζίνι, για το γαλλικό περιοδικό Paris Match. Είχαν προηγηθεί το 1928 οι φωτογραφίες της διάσημης φωτογράφου Nelly’s με την πρώτη χορεύτρια της Opera Comique Mona Paeva να χορεύει γυμνή στην Ακρόπολη. Οταν πληροφορήθηκε η Eλληνίδα φωτογράφος – Έλλη Σουγιουλτζόγλου το πραγματικό της όνομα - ότι η χορεύτρια βρισκόταν στην Αθήνα για παραστάσεις, θέλησε να την απαθανατίσει στο φακό της, με φόντο τον Παρθενώνα. Ζήτησε και πήρε άδεια από τον διευθυντή της Ακρόπολης, Αλέξανδρο Φιλαδελφέα. Το γυμνό δεν ήταν προγραμματισμένο και προέκυψε τυχαία. Το αρχικό σχέδιο ήταν το μοντέλο να ποζάρει φορώντας μουσελίνες και πέπλα, για να παραπέμπει σε αρχαία Ελληνίδα. Από τη διεύθυνση της Ακρόπολης τής είχαν πει ότι η φωτογράφιση έπρεπε να γίνει μετά το επισκεπτήριο. Πράγματι όταν ο αρχαιολογικός χώρος έκλεισε για το κοινό, ξεκίνησαν οι ετοιμασίες και η Paeva χρησιμοποίησε το σπιτάκι του φύλακα για καμαρίνι (ακολουθεί απόσπασμα από το περιοδικό «Επτά Ημέρες»).Διαβάστε περισσότερα:
https://www.liberal.gr/market/otan-o-oikos-dior-kai-i-nellys-ekanan-fotografisi-stin-akropoli-i-axia-ton-fotografion-simera/381266
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου