Δεν είναι δυνατόν η ΟΛΜΕ που διατείνεται ότι εκφράζει τον κόσμο των εκπαιδευτικών να υιοθετεί τη λογική του κλεισίματος του δημόσιου σχολείου η οποία οδηγεί στην περαιτέρω απαξίωσή του. Η κατάληψη είναι μια παράνομη δραστηριότητα που στέλνει όσους έχουν τη δυνατότητα στην αγκαλιά των ιδιωτικών σχολείων, ενώ στερεί από τα παιδιά από τις πιο αδύναμες κοινωνικές ομάδες το μορφωτικό αγαθό που η Πολιτεία παρέχει δωρεάν στα δημόσια σχολεία. Υπό την έννοια αυτή, η ΟΛΜΕ βρίσκεται σε αναντιστοιχία με την πλειοψηφία των συμφερόντων των εκπαιδευτικών, των γονιών και των μαθητών. Φυσικά δεν είναι η πρώτη φορά που η ΟΛΜΕ παίρνει αυτή την θέση. Ήταν και παραμένει υπέρ των καταλήψεων.
Το ζήτημα των καταλήψεων, όσο περιθωριακό και αν είναι στη φάση αυτή, μπορεί να αποτελέσει βόμβα στα ετοιμόρροπα θεμέλια του ελληνικού σχολείου. Την περυσινή χρονιά, τα σχολεία έμειναν για δυόμισι μήνες κλειστά. Η φετινή σχολική χρονιά έχει μπροστά μια εντελώς αβέβαιη πορεία λόγω του COVID19. Ουδείς γνωρίζει το τι θα γίνει στην συνέχεια. Οι φετινές καταλήψεις προσθέτουν στον ήδη από πέρυσι χαμένο χρόνο, επιπλέον νεκρό χρόνο για τη νέα γενιά.
Τα συγκεκριμένα παιδιά μέσα σε ενάμισι χρόνο έχουν κάνει μάθημα το μισό χρόνο απ' όσο αρχικά προβλέπονταν. Εάν συνεχίσουμε έτσι κινδυνεύουμε να βρεθούμε αντιμέτωποι ως κοινωνία με μια υποεκπαιδευμένη γενιά, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το μέλλον αυτής της χώρας. Χρειάζεται σε αυτή την ώρα την κρίσης, έστω και την ύστατη στιγμή να αναλάβουν όλοι τις ευθύνες τους. Άλλωστε στην εκπαίδευση κατ’ εξοχήν ισχύει το ευαγγελικό «ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθον βαλέτω».
Διαβάστε περισσότερα:
https://www.liberal.gr/apopsi/i-olme-apenanti-sto-sumferon-tis-koinonias/325557
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου