Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε νέα μέτρα για την αύξηση των εμπορευματικών μεταφορών μέσω του εσωτερικού πλωτού δικτύου της Ευρώπης. Οι φορτηγίδες είναι από τα πλέον φιλικά προς το περιβάλλον και ενεργειακά αποδοτικά μέσα μεταφοράς αλλά αυτή τη στιγμή καλύπτουν μόνο το 6% περίπου των ευρωπαϊκών εμπορευματικών μεταφορών ετησίως. Με τις νέες προτάσεις επιδιώκεται να αξιοποιηθούν οι ανεκμετάλλευτες μέχρι σήμερα δυνατότητες των 37.000 χλμ εσωτερικού πλωτού δικτύου που διαθέτει η Ευρώπη. Θα διευκολυνθεί η μεταφορά εμπορευμάτων και ο κλάδος θα αποκτήσει οικολογικότερο χαρακτήρα, ενώ παράλληλα θα ενθαρρυνθεί η καινοτομία και θα βελτιωθούν οι δυνατότητες απασχόλησης.
Η Επιτροπή προτείνει δράσεις στους ακόλουθους τομείς:
Εξάλειψη των σημείων συμφόρησης
Σημαντικά σημεία συμφόρησης, όπως υδατοφράκτες, γέφυρες ή δίαυλοι με ακατάλληλες διαστάσεις, καθώς και ελλιπείς ζεύξεις, όπως η σύνδεση μεταξύ των ποτάμιων συστημάτων Σηκουάνα και Σκάλδη (Scheldt) παρεμποδίζουν την πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων του κλάδου. Η Επιτροπή προτείνει τη βελτίωση των εσωτερικών πλωτών μεταφορών με την αναβάθμιση υδατοφρακτών, γεφυρών και καναλιών ναυσιπλοΐας. Ο νέος μηχανισμός “Συνδέοντας την Ευρώπη” και οι κατευθυντήριες γραμμές των ΔΕΔ-Μ δίνουν προτεραιότητα σε νέες δυνατότητες χρηματοδότησης της εσωτερικής ναυσιπλοΐας, καθώς μάλιστα ο κλάδος αυτός είναι σημαντικό στοιχείο σε έξι από τους εννέα διαδρόμους του βασικού δικτύου.
Οικολογικότερος και καινοτόμος προσανατολισμός
Σε σύγκριση με άλλους χερσαίους τρόπους μεταφοράς, η εσωτερική ναυσιπλοΐα είναι ενεργειακά αποδοτική, ασφαλής, σχεδόν χωρίς σημεία συμφόρησης και αθόρυβη. Η Επιτροπή θα προτείνει μέτρα όπως νέα πρότυπα για τις μηχανές ώστε να ενθαρρυνθούν οι επενδύσεις σε τεχνολογίες χαμηλών εκπομπών και να ενισχυθεί η έρευνα και η καινοτομία.
Διαβάστε Περισσότερα:
https://docs.google.com/document/d/1lmIMC8cVMrIjSiT9UuywlAuhOkoM3O_YD5X0gPHCakw/edit?usp=sharing
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου