googleb1fd7cd7ef71feda.html

Σάββατο 9 Δεκεμβρίου 2017

«Δολοφόνος» στο πίσω κάθισμα!

Πιστεύετε ότι η ζώνη ασφαλείας στις πίσω θέσεις δεν είναι υποχρεωτική; Νομίζετε ότι το πίσω κάθισμα είναι ασφαλές και χωρίς αυτήν; Ήρθε η ώρα να επιστρέψετε στην πραγματικότητα με ένα απλό μάθημα φυσικής.


Με 90 χλμ/ώρα, η δύναμη πρόσκρουσης που θα αναπτυχθεί αγγίζει σχεδόν τους δύο τόνους. Συνεπώς, πλέον πίσω σας δεν υπάρχει ένας ενήλικας μάζας 80 κιλών, αλλά ένα «θηριώδες SUV» έτοιμο να σας συνθλίψει.
Δεδομένου ότι σχεδόν το 80% των τροχαίων δυστυχημάτων γίνονται εντός πόλης, θα πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη έμφαση στη ζημιά που μπορεί να προκαλέσει ο πίσω επιβάτης όταν δε φορά τη ζώνη ασφαλείας. Έστω, λοιπόν, ότι ένα αυτοκίνητο κινείται με 50 χλμ/ώρα και έπειτα από μία σύγκρουση ακινητοποιείται σε μερικά χιλιοστά του δευτερολέπτου, ενώ ο άνθρωπος μάζας 80 κιλών θα συνεχίσει να «ταξιδεύει» μέχρι να συγκρουστεί με τον εμπρός επιβάτη. Η δύναμη που θα δημιουργηθεί είναι μεγάλη σε σχέση με την ταχύτητα και με μερικούς υπολογισμούς καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι δε διαφέρει σε τίποτα από τη δύναμη που θα μας ασκούσε μία μοτοσυκλέτα αν μας χτυπούσε με ταχύτητα 30 χλμ/ώρα. Μπορεί τις περισσότερες φορές αυτή η σύγκρουση να μην είναι θανατηφόρα, αλλά δεν παύει να είναι ικανή για σοβαρούς τραυματισμούς. Έτσι, την επόμενη φορά που θα δείτε έναν επιβάτη χωρίς ζώνη πίσω από εσάς, σκεφτείτε ότι η μάζα του, πολλαπλασιαζόμενη με την ταχύτητα, θα δημιουργήσει μία ορμή ικανή να σας τραυματίσει πολύ σοβαρά!
Αν η δύναμη πρόσκρουσης που περιγράψαμε σε ταχύτητες εντός πόλης σας φαίνεται ήδη μεγάλη, δεν μπορείτε να φανταστείτε τι συμβαίνει σε επαρχιακούς δρόμους και οδούς ταχείας κυκλοφορίας, όπου οι ταχύτητες κυμαίνονται σε ένα εύρος μεταξύ 90 και 130 χλμ/ώρα. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η σύγκρουση του πίσω επιβάτη με τον εμπρός οδηγεί σε βέβαιο θάνατο. Για να εξετάσουμε τις δύο περιπτώσεις (90 και 130 χλμ/ώρα) με τον επιβάτη του πίσω καθίσματος να ζυγίζει και πάλι 80 κιλά, θα χρησιμοποιήσουμε το θεώρημα μεταβολής της κινητικής ενέργειας, που λέει πως το έργο δύναμης ισούται με τη μεταβολή της κινητικής ενέργειας. Ας δούμε, όμως, τι συμβαίνει στην πράξη!
Με 90 χλμ/ώρα, η δύναμη πρόσκρουσης που θα αναπτυχθεί αγγίζει σχεδόν τους δύο τόνους. Συνεπώς, πίσω σας δεν υπάρχει ένας ενήλικας μάζας 80 κιλών, αλλά ένα «θηριώδες SUV» έτοιμο να σας συνθλίψει. Στην περίπτωση σύγκρουσης σε έναν αυτοκινητόδρομο με ταχύτητα των 130 χλμ/ώρα, ίσως να περιμένετε πως η δύναμη θα αυξάνεται ελαφρώς, αλλά δυστυχώς δεν είναι ανάλογη της ταχύτητας. Έτσι, σε αυτή την ταχύτητα, ο πίσω επιβάτης θα καταστρέψει ότι βρει στο πέρασμά του, μιας και θα αναπτυχθεί δύναμη πρόσκρουσης με τον εμπρός επιβάτη που αγγίζει το «σοκαριστικό» νούμερο των τεσσάρων τόνων. Φανταστείτε, λοιπόν, ότι πίσω σας βρίσκεται ένα φορτηγό έτοιμο να σας ισοπεδώσει και αναλογιστείτε αν θα τολμούσατε να ξανά ταξιδέψετε με κάποιον που θεωρεί πως οι πίσω θέσεις παρέχουν ασφάλεια χωρίς τη χρήση ζώνης ασφαλείας.
 Οι ίδιοι νόμοι της φυσικής ισχύουν και για τα παιδιά. Πρέπει να μετακινούνται πάντα δεμένα σε ειδικά καθίσματα!
- Δώστε ιδιαίτερη έμφαση, επίσης, στα αντικείμενα που βρίσκονται στο πίσω κάθισμα. Παρά τον μικρό τους όγκο, είναι ικανά να δημιουργήσουν πολύ σοβαρούς τραυματισμούς στην περίπτωση ενός τροχαίου ατυχήματος, ή ακόμα και ενός απότομου φρεναρίσματος. 
- Σύμφωνα με το αμερικανικό ινστιτούτο IIHS, οι πιθανότητες θανάτου ενός οδηγού διπλασιάζονται όταν πίσω του βρίσκεται ένας επιβάτης που δεν φοράει τη ζώνη ασφαλείας.
autotriti.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: