googleb1fd7cd7ef71feda.html

Δευτέρα 16 Μαρτίου 2020

Γιατί επιλέγω να μην εξεταστώ για τον SARS-CoV-19 και να μείνω σπίτι


Η εξέταση στενών επαφών κρουσμάτων είχε νόημα στις αρχικές φάσεις της επιδημίας. Τώρα που ο ιός πέρασε στην κοινότητα αυτό που πρέπει είναι να μείνουμε σπίτι μας
Την Παρασκευή 13 Μαρτίου, τρεις συνάδελφοι βρέθηκαν θετικοί για τον κορωνοϊό. Ως στενή επαφή δύο εξ αυτών, δέχθηκα το αναμενόμενο τηλεφώνημα από τον ΕΟΔΥ. Δήλωσα ασυμπτωματική, όπως παραμένω και μέχρι αυτή την ώρα. Μου ζητήθηκε να παραμείνω σε απομόνωση στο σπίτι μου για τις επόμενες 14 ημέρες. Μπορώ δηλαδή να ξαναβγώ από το σπίτι την Παρασκευή 27 Μαρτίου.
Καθώς μετά την ενημέρωσή μας για τα κρούσματα (με αποστολή σχετικού μέιλ από την εταιρεία) πολλοί συνάδελφοι ζήτησαν να εξεταστούν, η εταιρεία προθυμοποιήθηκε να πράξει τα δέοντα. Μια σειρά συναδέλφων κλήθηκε να εξεταστεί, πιθανότατα θα υπάρξει συνέχεια.
Προσωπικά επιλέγω να μην εξεταστώ διότι στην παρούσα φάση της επιδημίας, ένα ακόμη θετικό κρούσμα δεν έχει καμμιά σημασία. Αντιθέτως, έχει σημασία να κάνουμε οικονομία υλικών και δυνάμεων.
Ας τα δούμε αναλυτικά.
1. Αν εξεταστώ υπάρχουν δύο πιθανότητες: η εξέτασή μου να είναι αρνητική ή θετική.
Εφόσον είμαι ασυμπτωματική, μια αρνητική απάντηση δεν σημαίνει τίποτε (μπορεί αν εξεταζόμουν μεθαύριο να έβγαινε θετική, καθώς ο ιός θα είχε περισσότερο χρόνο να πολλαπλασιαστεί). Με άλλα λόγια, ένα αρνητικό τεστ θα μου έδινε μια αίσθηση ασφάλειας που πιθανότατα θα ήταν ψεύτικη.
Αν η εξέτασή μου αποδεικνυόταν θετική, και πάλι δεν θα σήμαινε τίποτε! Ενας άγνωστος, μεγάλος κατά τα φαινόμενα αριθμός ατόμων, περνά την ίωση τόσο ήπια που ούτε το καταλαβαίνει.
Διαβάστε περισσότερα:

Δεν υπάρχουν σχόλια: