googleb1fd7cd7ef71feda.html

Πέμπτη 11 Ιανουαρίου 2024

Η ευρωπαϊκή κούρσα για τα FSRU και τα ελληνικά σχέδια

 

Την ώρα που αναμένεται να καταπλεύσει στην Αλεξανδρούπολη στη θέση πρόσδεσης στη θαλάσσια περιοχή ανοιχτά του λιμανιού το ειδικά διαμορφωμένο δεξαμενόπλοιο της Gastrade, το οποίο θα λειτουργήσει ως πλωτή υποδομή αποθήκευσης LNG και επαναεριοποίησης (FSRU) τρέχουν οι εξελίξεις και για τα άλλα σχέδια που προωθούν ελληνικοί όμιλοι.

Το «Thessaloniki FSRU» της Helleniq Energy ξεκινά μη δεσμευτική δοκιμή αγοράς (market test) με σκοπό να χαρτογραφήσει το επενδυτικό ενδιαφέρον. Προς το παρόν υπάρχει στάση αναμονής από τη Motor Oil για το «Διώρυγα Gas» στην περιοχή των Αγίων Θεοδώρων Κορινθίας που ακόμα αναζητά κρατική χρηματοδότηση, ενώ το «ΑΡΓΩ» της Mediterranean Gas έχει πέσει σε θολά νερά. Στην Ευρώπη, πάντως, εξακολουθούν να προωθούνται σχέδια για νέα FSRU στο πλαίσιο του σχεδιασμού για απεξάρτηση από το ρωσικό αέριο.

Όσον αφορά το FSRU «Αλεξανδρούπολις» το ταξίδι του FSRU ξεκίνησε από την Σιγκαπούρη στις 26 Νοεμβρίου, ενώ από την Κυριακή έχει μπει στην Ερυθρά Θάλασσα από όπου θα ανέβει βόρεια προς το κανάλι του Σουέζ και από εκεί με απευθείας πορεία προς την Αλεξανδρούπολη. Το FSRU θα προσδέσει ανοιχτά του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης σε μία απόσταση 17,6 χλμ. νοτιοδυτικά του. Ανήκει στην εταιρεία Gastrade με μετόχους την κυρία Ελμίνα Κοπελούζου, την Gaslog, τη ΔΕΠΑ Εμπορίας, την Bulgartransgaz (Διαχειριστής Μεταφοράς Φυσικού Αερίου της Βουλγαρίας) και τον ΔΕΣΦΑ. Οι πέντε μέτοχοι κατέχουν από 20%, ενώ η αρχική ιδέα για την ανάπτυξη του FSRU είχε συλληφθεί από τον επιχειρηματία κ. Δημήτρη Κοπελούζο το 2010. Οταν το FSRU αγκυροβολήσει, οι μόνες εργασίες που θα απομείνουν είναι η σύνδεσή του με τον υποθαλάσσιο αγωγό μήκους 24 χλμ. και χερσαίο μήκους 4 χλμ. Το FSRU Αλεξανδρούπολης εκτιμάται πως θα είναι σε θέση στα μέσα του Ιανουαρίου του 2024 να δέχεται ποσότητες από φορτία LNG και στη συνέχεια να τις αεροποιεί διοχετεύοντας το φυσικό αέριο στο Ανεξάρτητο Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ) και έπειτα μέσω του αγωγού IGB (διασυνδετήριος αγωγός Ελλάδας – Βουλγαρίας) να εφοδιάζονται οι αγορές της Βαλκανικής.

Το FSRU «Thessaloniki» που προωθεί η Elpedison, η κοινή εταιρεία της Helleniq Energy και της ιταλικής Edison, αποτελείται από δύο πλοία, ένα FSRU (Floating Storage and Regasification Unit) και ένα FSU (Floating Storage Unit) με συνδυασμένη αποθηκευτική ικανότητα μεταξύ 250.000 και 280.000 κυβικά μέτρα. Μέχρι τις 12 Ιανουαρίου, η αγορά καλείται να εκδηλώσει το ενδιαφέρον της για δέσμευση δυναμικότητας και υπηρεσιών. Όπως και τα υπόλοιπα υπό σχεδιασμό FSRU στοχεύει κυρίως την αγορά της Νοτιοανατολικής Ευρώπης καθώς η κατανάλωση φυσικού αερίου στην Ελλάδα προβλέπεται πως θα μειωθεί τα επόμενα χρόνια. Η υλοποίηση των νέων τερματικών δε συνδέεται μόνο με τα αποτελέσματα των market tests, μέσω των οποίων διερευνάται το ενδιαφέρον της αγοράς για μια τέτοια επένδυση.

Διαβάστε περισσότερα: https://www.evros24.gr/eyropaiki-koyrsa-ta-fsru-ta-ellin/

Δεν υπάρχουν σχόλια: