Την ώρα που το οικονομικό επιτελείο της Κυβέρνησης αναζητάει μέτρα και περικόπτει επιδόματα, χάνει δεκάδες εκατομμύρια κάθε χρόνο σίγουρα χρήματα, από τις πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Μόνο το 2017 πάνω από 43.000 μεταχειρισμένα ΙΧ αυτοκίνητα εισήχθησαν στην Ελλάδα, όταν οι συνολικές πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων (λιανικής και επαγγελματικά) το 2017 έφτασε τα μόλις 88.115. Τα μισά από αυτά (περίπου 44.000) ήταν στην λιανική πώληση, όσα δηλαδή ήταν και οι πωλήσεις των εισαγόμενων μεταχειρισμένων.
Σημειώστε πως το φαινόμενο αυτό έχει εκτιναχθεί τα τελευταία χρόνια, αφού το 2012 τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα δεν ξεπέρασαν τα 6.000 αυτοκίνητα…
Είναι σαφές λοιπόν πως τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αντικαθιστούν ένα μεγάλο μέρος των πωλήσεων λιανικής καινούργιων αυτοκινήτων, με τους μεγάλους χαμένους να είναι το Ελληνικό κράτος και ο τελικός αγοραστής, ο οποίος στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν ξέρει τι αυτοκίνητο αγοράζει (πόσα πραγματικά χιλιόμετρα έχει, ποια η πραγματική του κατάσταση).
Τα χαμένα έσοδα για τα κρατικά ταμεία υπολογίζονται σε πάνω από 120.000.000 ευρώ το χρόνο, εφόσον οι μισές πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων, ήταν πωλήσεις λιανικής καινούργιων. Σημειώστε πως το νούμερο αυτό φτάνει και τα 200.000.000 αν οι πωλήσεις αυτές ήταν στα επίπεδα του 2012, νούμερο που αναλογικά με τις πωλήσεις στην Ελλάδα, θεωρείται πιο φυσιολογικό, από τα 43.000 του 2017.
Κι αυτό συμβαίνει γιατί το Ελληνικό Κράτος κερδίζει κατά μέσο όρο 400€ από τη μεταβίβαση ενός εισαγόμενου μεταχειρισμένου αυτοκινήτου. Εφόσον αυτό το αυτοκίνητο πουληθεί καινούργιο εντός της χώρας (έτσι συνήθως γίνεται), το ανάλογο έσοδο είναι στα 5.500€, ανά αυτοκίνητο, από το τέλος ταξινόμησης και το ΦΠΑ. Με λίγα λόγια το κράτος χάνει κατά μέσο όρο 4.300€ από κάθε αυτοκίνητο που εισάγεται ως μεταχειρισμένο στην Ελλάδα…
http://www.newsauto.gr/blogs/takis-trakousellis/fylloroi-esodon-otan-kovoun-epidomata/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου