Νικηφόρος Κωνσταντίνου
Ο κ. Γαβρόγλου πιστός στην παράδοση των προκατόχων του επιχειρεί να αλλάξει και αυτός με τη σειρά του τη δομή του Λυκείου και το σύστημα πρόσβασης. Σταχυολογώντας τις τελευταίες προτάσεις που ανακοινώθηκαν τον Σεπτέμβριο του 2018 έχουμε να τονίσουμε τα ακόλουθα:
- Ο κ. Γαβρόγλου δεν ξέρει τι θέλει να νομοθετήσει καθώς μέχρι τώρα έχει παρουσιάσει 5 διαφορετικά σχέδια και παραλλαγές μέσα στη διάρκεια της θητείας του στο Υπουργείο!
- Το «δικό» του «νέο λύκειο» δεν είναι κάτι νέο καθώς παρουσιάστηκε ξανά σε διάφορες παραλλαγές από προκατόχους του (2011 και 2013)!
- Οι προτάσεις του για μικρό κορμό 4 μαθημάτων με 6 ώρες διδασκαλίας εβδομαδιαίως υπονομεύουν τον παιδαγωγικό χαρακτήρα του Λυκείου και πλήττουν τη γενική παιδεία που πρέπει να προσφέρει το Λύκειο. Η δυνατότητα παρακολούθησης των μαθημάτων της κατεύθυνσης μαζί με τις αντίστοιχες ενισχυτικές ώρες, οδηγεί σε ένα τρομερά εξειδικευμένο, αντιπαιδαγωγικό και αντιεπιστημονικό Λύκειο.
- Στη Γ΄ Λυκείου πλέον μεταφέρεται η εξειδικευμένη γνώση του Πανεπιστημίου, μετατρέποντας το λύκειο από αυτόνομη μορφωτική βαθμίδα σε ένα προπαρασκευαστικό στάδιο των Πανεπιστημίων.
- Διπλασιάζεται το άγχος των εξετάσεων καθώς θεσμοθετούνται περιφερειακές εξετάσεις για την απόκτηση του Απολυτηρίου σε συνδυασμό με τις Πανελλαδικές στα ίδια μαθήματα για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια. Διπλάσιο άγχος, πίεση και προετοιμασία για τους μαθητές, πολλαπλάσια αγωνία και ανασφάλεια για τους γονείς και τις οικογένειες.
- Μετατρέπει τη Γ΄ Τάξη σε «φροντιστήριο», με τις αυξημένες ώρες διδασκαλίας, αλλά το αποτέλεσμα είναι τελείως διαφορετικό καθώς με αυστηρές εντολές του υπουργείου τα τελευταία 2 χρόνια εφαρμόζεται η οδηγία για 28 και 30 μαθητές στην τάξη. Άρα το φροντιστήριο που θέλει να μιμηθεί ο κ. Γαβρόγλου είναι πολύ χειρότερο από το πρωτότυπο.
- Για πρώτη φορά από συστάσεως του ελληνικού κράτους θεσμοθετούνται με νόμο 2 κατηγορίες Πανεπιστημίων! Θα έχουμε λοιπόν Πανεπιστήμια χαμηλής ζήτησης με πρόσβαση σε αυτά με το Απολυτήριο και τα υψηλής ζήτησης μέσω πανελλαδικών. Θα έχουμε επίσης και το οξύμωρο να εισάγονται στην ίδια σχολή μαθητές μόνο με το απολυτήριο και μαθητές που έχουν δώσει πανελλαδικές για να συμπληρωθεί ο αριθμός των εισακτέων αν είναι χαμηλότερη η ζήτηση όπως είχε καταγραφεί με τις αιτήσεις που είχαν γίνει στο τέλος της Β΄ τάξης του λυκείου! Δύο λοιπόν κατηγορίες πανεπιστημίων αλλά και φοιτητών στην ίδια σχολή!
- Οι Περιφερειακές εξετάσεις για την απόκτηση του απολυτηρίου έχουν πρόβλημα αντικειμενικότητας αλλά και αντισυνταγματικότητας στο πλαίσιο των ίσων και ίδιων ευκαιριών καθώς τα θέματα των εξετάσεων δεν θα έχουν την ίδια διαβάθμιση και θα διαφέρουν από δήμο σε δήμο και από νομό σε νομό!
Θα πρέπει λοιπόν να ξεκινήσει ένας ουσιαστικός διάλογος που θα «σκύβει» πάνω στα προβλήματα που έχει το σημερινό λύκειο αλλά παράλληλα θα δίνει λύσεις και προοπτική για το μέλλον.
- Το «δικό» του «νέο λύκειο» δεν είναι κάτι νέο καθώς παρουσιάστηκε ξανά σε διάφορες παραλλαγές από προκατόχους του (2011 και 2013)!
- Οι προτάσεις του για μικρό κορμό 4 μαθημάτων με 6 ώρες διδασκαλίας εβδομαδιαίως υπονομεύουν τον παιδαγωγικό χαρακτήρα του Λυκείου και πλήττουν τη γενική παιδεία που πρέπει να προσφέρει το Λύκειο. Η δυνατότητα παρακολούθησης των μαθημάτων της κατεύθυνσης μαζί με τις αντίστοιχες ενισχυτικές ώρες, οδηγεί σε ένα τρομερά εξειδικευμένο, αντιπαιδαγωγικό και αντιεπιστημονικό Λύκειο.
- Στη Γ΄ Λυκείου πλέον μεταφέρεται η εξειδικευμένη γνώση του Πανεπιστημίου, μετατρέποντας το λύκειο από αυτόνομη μορφωτική βαθμίδα σε ένα προπαρασκευαστικό στάδιο των Πανεπιστημίων.
- Διπλασιάζεται το άγχος των εξετάσεων καθώς θεσμοθετούνται περιφερειακές εξετάσεις για την απόκτηση του Απολυτηρίου σε συνδυασμό με τις Πανελλαδικές στα ίδια μαθήματα για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια. Διπλάσιο άγχος, πίεση και προετοιμασία για τους μαθητές, πολλαπλάσια αγωνία και ανασφάλεια για τους γονείς και τις οικογένειες.
- Μετατρέπει τη Γ΄ Τάξη σε «φροντιστήριο», με τις αυξημένες ώρες διδασκαλίας, αλλά το αποτέλεσμα είναι τελείως διαφορετικό καθώς με αυστηρές εντολές του υπουργείου τα τελευταία 2 χρόνια εφαρμόζεται η οδηγία για 28 και 30 μαθητές στην τάξη. Άρα το φροντιστήριο που θέλει να μιμηθεί ο κ. Γαβρόγλου είναι πολύ χειρότερο από το πρωτότυπο.
- Για πρώτη φορά από συστάσεως του ελληνικού κράτους θεσμοθετούνται με νόμο 2 κατηγορίες Πανεπιστημίων! Θα έχουμε λοιπόν Πανεπιστήμια χαμηλής ζήτησης με πρόσβαση σε αυτά με το Απολυτήριο και τα υψηλής ζήτησης μέσω πανελλαδικών. Θα έχουμε επίσης και το οξύμωρο να εισάγονται στην ίδια σχολή μαθητές μόνο με το απολυτήριο και μαθητές που έχουν δώσει πανελλαδικές για να συμπληρωθεί ο αριθμός των εισακτέων αν είναι χαμηλότερη η ζήτηση όπως είχε καταγραφεί με τις αιτήσεις που είχαν γίνει στο τέλος της Β΄ τάξης του λυκείου! Δύο λοιπόν κατηγορίες πανεπιστημίων αλλά και φοιτητών στην ίδια σχολή!
- Οι Περιφερειακές εξετάσεις για την απόκτηση του απολυτηρίου έχουν πρόβλημα αντικειμενικότητας αλλά και αντισυνταγματικότητας στο πλαίσιο των ίσων και ίδιων ευκαιριών καθώς τα θέματα των εξετάσεων δεν θα έχουν την ίδια διαβάθμιση και θα διαφέρουν από δήμο σε δήμο και από νομό σε νομό!
Θα πρέπει λοιπόν να ξεκινήσει ένας ουσιαστικός διάλογος που θα «σκύβει» πάνω στα προβλήματα που έχει το σημερινό λύκειο αλλά παράλληλα θα δίνει λύσεις και προοπτική για το μέλλον.
Πρόεδρος ΟΛΜΕ
Νικηφόρος Κωνσταντίνου
Νικηφόρος Κωνσταντίνου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου