Παρά την αύξηση κατά 26% της χρήσης καυσίμων κατά την περίοδο 1990-2005, η εισαγωγή των υποχρεωτικών προδιαγραφών εκπομπών για οχήματα (Euro standars) έχει μειώσει τις εκπομπές των οδικών μεταφορών.
Ειδικότερα οι εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα (CO) μειώθηκαν κατά περίπου 80%
Οι εκπομπές μη πτητικών οργανικές ενώσεων (NMVOC), μειώθηκαν κατά 68%
Τα οξείδια του αζώτου(NOx) μειώθηκαν κατά 40%
Οι εκπομπές μικροσωματίδιων (PM2.5) μειώθηκαν κατά 60%
σε σύγκριση με τις εκπομπές που θα είχαμε αν δεν είχε εφαρμοσθεί η πολιτική αυτή.
Λόγω των χαμηλότερων εκπομπών, οι συγκεντρώσεις των αιωρούμενων σωματιδίων πάνω από την Ευρώπη έχουν επίσης μειωθεί πολύ κάτω από τα επίπεδα που θα είχαν παρατηρηθεί αν δεν είχε τεθεί σε εφαρμογή η πολιτική αυτή .
Αυτό ισχύει κυρίως για τις πυκνοκατοικημένες περιοχές στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης. Τέτοιες σημαντικές μειώσεις δεν έχουν παρατηρηθεί στην Ανατολική Ευρώπη.
Είναι ιδιαίτερα σημαντικό και το γεγονός ότι λόγω της μείωσης των εκπομπών πρόδρομων ουσιών του όζοντος (CO, NMVOC, NOx), υψηλές ημερήσιες συγκεντρώσειςτου όζοντος έχουν γίνει λιγότερο συχνές στα περισσότερα μέρη της Ευρώπης, ιδιαίτερα στην περιοχή της Μεσογείου.
Είναι ιδιαίτερα σημαντικό και το γεγονός ότι λόγω της μείωσης των εκπομπών πρόδρομων ουσιών του όζοντος (CO, NMVOC, NOx), υψηλές ημερήσιες συγκεντρώσειςτου όζοντος έχουν γίνει λιγότερο συχνές στα περισσότερα μέρη της Ευρώπης, ιδιαίτερα στην περιοχή της Μεσογείου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου