Η ΜΑΡΙΝΑ της Κω είναι ένα από τα σημαντικότερα έργα υποδομής του νησιού της Κω. Η κατασκευή της ξεκίνησε το 1990, με φορέα κατασκευής τον Ε.Ο.Τ. και το κύριο μέρος των λιμενικών εγκαταστάσεων της είχε ολοκληρωθεί το 1993.
Η κυβερνητική αλλαγή οδήγησε σε διακοπή των προγραμματισμένων εργασιών και στασιμότητα.
Το 1998 ο δήμος της Κω αποφάσισε να ολοκληρώσει την κατασκευή της (χερσαίες εγκαταστάσεις). Η εγκατάσταση ιδιοκτησίας Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού μισθώθηκε στον δήμο για 30 χρόνια. Οι εργασίες χρηματοδοτήθηκαν με χαμηλότοκο δάνειο που έλαβε ο δήμος και ολοκληρώθηκαν με τη μέθοδο της αυτεπιστασίας το 2001.
Είναι η πρώτη μαρίνα που δημιουργήθηκε στα Δωδεκάνησα, η οποία έχει 250 θέσεις ελλιμενισμού και 150 θέσεις για σκάφη στη Επισκευαστική Ζώνη. Στην επισκευαστική ζώνη υπάρχει ειδικός αυτοκινούμενος γερανός για τη διαχείριση των σκαφών.
Η πληρότητά της ξεπερνά το 100%, με αποτέλεσμα να είναι αναγκαία η επέκταση της. Τον χρόνο φιλοξενούνται περίπου 3.500 σκάφη από αυτή.
Η ΜΑΡΙΝΑ λειτουργεί με μορφή μονομετοχικής δημοτικής ΑΕ και αποδίδει στον δήμο Κω το 24% των εσόδων της για την κάλυψη του δανείου της κατασκευής της.
Εδώ και χρόνια έχει κατατεθεί η πρόταση για επέκταση της ΜΑΡΙΝΑΣ μέσω της ανάπτυξης ενός δικτύου ΜΑΡΙΝΩΝ που θα αξιοποιήσει υπάρχουσες λιμενικές υποδομές. Μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα στην κατεύθυνση αυτή. Είναι πλέον καιρός να κάνουμε τα λόγια πράξη.
Στόχος της πρότασης μας είναι η προσέλκυση θαλάσσιου τουρισμού, κάτι που θα δώσει ζωή στις επιχειρήσεις των περιοχών επέκτασης.
Η πρόταση μας είναι το πρώτο βήμα ανάπτυξης του δικτύου ΜΑΡΙΝΩΝ να γίνει με βάση το λιμάνι της Καρδάμαινας.
Μέρος του λιμενίσκου θα εκμισθωθεί από το Λιμενικό Ταμείο στην ΜΑΡΙΝΑ Κω ΑΕ κατά το πρότυπο της μίσθωσης της ανατολικής προβλήτας του λιμενίσκου Κω.
Αυτή είναι μια επιλογή που έχει σαν στόχο την αναζωογόνηση ενός τουριστικού προορισμού που έχει πληγεί από την αλλαγή δεδομένων και συνηθειών στην τουριστική αγορά, με αποτέλεσμα οι μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις να βρίσκονται σε κακή οικονομική κατάσταση.
Η μετατροπή μέρους του λιμενίσκου σε οργανωμένη ΜΑΡΙΝΑ μπορεί να βελτιώσει τα οικονομικά των τοπικών επιχειρήσεων, με δεδομένο ότι οι πελάτες που επιλέγουν αυτή τη μορφή τουρισμού είναι κατά τεκμήριο υψηλότερης οικονομικής στάθμης από τους συνήθεις επισκέπτες της περιοχής.
Όμως και η ΜΑΡΙΝΑ της Κω θα ωφεληθεί καθώς θα έχει δυνατότητα να προσφέρει πιο ελκυστικά πακέτα ελλιμενισμού με συνδυασμό 2 περιοχών και θα αυξήσει τις διαθέσιμες θέσεις ελλιμενισμού με ανάλογη φυσικά αύξηση των εσόδων της.
Τα χρήματα που διαθέτει η ΜΑΡΙΝΑ Κω ΑΕ δεν πρέπει να είναι στα ταμεία των τραπεζών αλλά να χρησιμοποιηθούν για την αύξηση του κύκλου εργασιών και την βελτίωση-αναβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών.
Η ανάπτυξη του δικτύου ΜΑΡΙΝΩΝ δεν πρέπει να μένει στα λόγια αλλά να γίνει πράξη.
Το ζωντάνεμα των αστικών τουριστικών περιοχών είναι θέμα αποφάσεων, επενδύσεων και έργων ουσίας.
Αλήθεια ποια οικονομοτεχνική μελέτη οδήγησε την απερχόμενη δημοτική αρχή στην κατασκευή των αντιαισθητικών, κακόγουστων και μη λειτουργικών συντριβανιών στην πλατεία της Καρδάμαινας;
Γιατί τα χρήματα και οι εργατοώρες που διατέθηκαν δεν δόθηκαν για την λειτουργική αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών και την αξιοποίηση τους στην κατεύθυνση που αναφέραμε;
Η κυβερνητική αλλαγή οδήγησε σε διακοπή των προγραμματισμένων εργασιών και στασιμότητα.
Το 1998 ο δήμος της Κω αποφάσισε να ολοκληρώσει την κατασκευή της (χερσαίες εγκαταστάσεις). Η εγκατάσταση ιδιοκτησίας Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού μισθώθηκε στον δήμο για 30 χρόνια. Οι εργασίες χρηματοδοτήθηκαν με χαμηλότοκο δάνειο που έλαβε ο δήμος και ολοκληρώθηκαν με τη μέθοδο της αυτεπιστασίας το 2001.
Είναι η πρώτη μαρίνα που δημιουργήθηκε στα Δωδεκάνησα, η οποία έχει 250 θέσεις ελλιμενισμού και 150 θέσεις για σκάφη στη Επισκευαστική Ζώνη. Στην επισκευαστική ζώνη υπάρχει ειδικός αυτοκινούμενος γερανός για τη διαχείριση των σκαφών.
Η πληρότητά της ξεπερνά το 100%, με αποτέλεσμα να είναι αναγκαία η επέκταση της. Τον χρόνο φιλοξενούνται περίπου 3.500 σκάφη από αυτή.
Η ΜΑΡΙΝΑ λειτουργεί με μορφή μονομετοχικής δημοτικής ΑΕ και αποδίδει στον δήμο Κω το 24% των εσόδων της για την κάλυψη του δανείου της κατασκευής της.
Εδώ και χρόνια έχει κατατεθεί η πρόταση για επέκταση της ΜΑΡΙΝΑΣ μέσω της ανάπτυξης ενός δικτύου ΜΑΡΙΝΩΝ που θα αξιοποιήσει υπάρχουσες λιμενικές υποδομές. Μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα στην κατεύθυνση αυτή. Είναι πλέον καιρός να κάνουμε τα λόγια πράξη.
Στόχος της πρότασης μας είναι η προσέλκυση θαλάσσιου τουρισμού, κάτι που θα δώσει ζωή στις επιχειρήσεις των περιοχών επέκτασης.
Η πρόταση μας είναι το πρώτο βήμα ανάπτυξης του δικτύου ΜΑΡΙΝΩΝ να γίνει με βάση το λιμάνι της Καρδάμαινας.
Μέρος του λιμενίσκου θα εκμισθωθεί από το Λιμενικό Ταμείο στην ΜΑΡΙΝΑ Κω ΑΕ κατά το πρότυπο της μίσθωσης της ανατολικής προβλήτας του λιμενίσκου Κω.
Αυτή είναι μια επιλογή που έχει σαν στόχο την αναζωογόνηση ενός τουριστικού προορισμού που έχει πληγεί από την αλλαγή δεδομένων και συνηθειών στην τουριστική αγορά, με αποτέλεσμα οι μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις να βρίσκονται σε κακή οικονομική κατάσταση.
Η μετατροπή μέρους του λιμενίσκου σε οργανωμένη ΜΑΡΙΝΑ μπορεί να βελτιώσει τα οικονομικά των τοπικών επιχειρήσεων, με δεδομένο ότι οι πελάτες που επιλέγουν αυτή τη μορφή τουρισμού είναι κατά τεκμήριο υψηλότερης οικονομικής στάθμης από τους συνήθεις επισκέπτες της περιοχής.
Όμως και η ΜΑΡΙΝΑ της Κω θα ωφεληθεί καθώς θα έχει δυνατότητα να προσφέρει πιο ελκυστικά πακέτα ελλιμενισμού με συνδυασμό 2 περιοχών και θα αυξήσει τις διαθέσιμες θέσεις ελλιμενισμού με ανάλογη φυσικά αύξηση των εσόδων της.
Τα χρήματα που διαθέτει η ΜΑΡΙΝΑ Κω ΑΕ δεν πρέπει να είναι στα ταμεία των τραπεζών αλλά να χρησιμοποιηθούν για την αύξηση του κύκλου εργασιών και την βελτίωση-αναβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών.
Η ανάπτυξη του δικτύου ΜΑΡΙΝΩΝ δεν πρέπει να μένει στα λόγια αλλά να γίνει πράξη.
Το ζωντάνεμα των αστικών τουριστικών περιοχών είναι θέμα αποφάσεων, επενδύσεων και έργων ουσίας.
Αλήθεια ποια οικονομοτεχνική μελέτη οδήγησε την απερχόμενη δημοτική αρχή στην κατασκευή των αντιαισθητικών, κακόγουστων και μη λειτουργικών συντριβανιών στην πλατεία της Καρδάμαινας;
Γιατί τα χρήματα και οι εργατοώρες που διατέθηκαν δεν δόθηκαν για την λειτουργική αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών και την αξιοποίηση τους στην κατεύθυνση που αναφέραμε;
Φίλιππος Ν. Παπανικολάου
Υποψήφιος Σύμβουλος Δημοτικής Κοινότητας ΚΩ με την
"ΙΣΧΥΡΗ ΚΩ" και τον Θεοδόση Νικηταρά
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου