Γιάννης Τοπαλίδης
Εγώ προτείνω, τώρα που η αναλογία μονίμων προς αναπληρωτές είναι 70 / 30, να αυξηθεί το ωράριο των μονίμων από τις 23 στις 35 ω/ε και να πάψουμε να παίρνουμε αναπληρωτές... Να αυξηθεί και το όριο ηλικίας συνταξιοδότησης στα 75 έτη, οπότε δεν υπάρχει η παραμικρή πιθανότητα να μας την ξαναπούνε οι παλιοευρωπαίοι...
Σοβαρά τώρα...
Η ευθύνη του Γαβρόγλου και του κάθε Γαβρόγλου είναι τεράστια, μπροστά σε αυτή την ξεφτίλα... Δεν περιμένεις ρε πανίβλακα να σου ρυθμίσουν μέχρι και το ωράριο οι τεχνοκράτες... Δίνεις εσύ εκ των προτέρων λύσεις. α) Κοστολογείς την ετήσια πρόσληψη συμβασιούχων εκπαιδευτικών και την αντικαθιστάς με πρόσληψη μόνιμου προσωπικού όπου το ετήσιο κόστος των νεοπροσλαμβανόμενων δεν θα υπερβαίνει το κόστος του έκτακτου προσωπικού... β) Κλείνεις όλα τα ηλιθιωδώς λειτουργούντα μικρά σχολεία της στεριανής χώρας... Σχολεία με λιγότερα από 6 τμήματα δεν μπορούν να σηκώσουν οργανικές θέσεις πέραν φιλολόγων μαθηματικών φυσικών. Όλοι οι υπόλοιποι, είτε δυστυχούν μετακινούμενοι, είτε είναι αργόμισθοι διότι δεν συμπληρώνουν το ωράριό τους. Στην πατρίδα μου, τη Δράμα, έχει τουλάχιστον 4 τέτοια σχολεία. γ) Συγκεντρώνεις το κατά τόπους πλεονάζον προσωπικό και με κριτήρια ανάλογα των μεταθέσεων το τοποθετείς στις περιοχές που έχεις κενά... δ) Φροντίζεις να φτιάχνεις μεγάλες σχολικές υπερμονάδες με ενιαία διοίκηση (όπως στη Γαλλία, την Αγγλία και αλλού). Συνδεδεμένα μαζί ένα δημοτικό με ένα γυμνάσιο, συν ένα λύκειο, συν ένα ΕΠΑΛ... Σε μια τέτοια υπερμονάδα θα είσαι σίγουρος ότι όλοι θα έχουν δουλειά και ότι δεν θα περισσεύει κανένας... Κι ας είναι σε μικρή απόσταση μεταξύ τους τα σχολεία αυτά. ε) Κάνεις δυο κύκλους μαθημάτων σε όλα τα σχολεία: 08.00-11.30 μαθήματα γενικής μόρφωσης και επιστήμης. 11.45 - 15.30 μαθήματα δεξιοτήτων, δραστηριοτήτων γλωσσών και αισθητικής αγωγής. στ) Δίνεις κίνητρα παραμονής του προσωπικού στη νησιωτική χώρα... Όταν με 850€ μισθό, ο εκπαιδευτικός πληρώνει και 250€ για ένα δωμάτιο, με τι κουράγιο θα θελήσει να παραμείνει στο ερημονήσι; Με τι κουράγιο θα κάνει οικογένεια; Επίδομα νησιωτικότητας 300€ + επίδομα κατοικίας από την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Ο εκπαιδευτικός ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΡΧΟΝΤΑΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ, ΟΧΙ Ο ΜΠΑΤΊΡΗΣ ΚΑΙ Ο ΦΤΩΧΟΠΡΟΔΡΟΜΟΣ... Κι αυτά τα επιδόματα θα τα δίνεις ΜΟΝΟ στα νησιά... Όχι επιδόματα στη Δράμα και τον Έβρο... ζ) Διορθώνεις όλες τις στρεβλώσεις επιλογής στελεχών... Στο νησί μας το α σχολείο έχει διευθυντή τον άρχοντα και το β σχολείο έχει τον "θου Κύριε φυλακήν τω στόματί μου". Αφού διορθώσεις τις στρεβλώσεις επιλογής των στελεχών, ΤΟΤΕ, ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ ΤΟΤΕ, προχωράς σε αξιολόγηση του έργου κάθε εκπαιδευτικού... Και τότε, μπορείς να ζητήσεις από τους τροϊκανούς τεχνογνωσία και μόνο τεχνογνωσία... Μια σοβαρή πολιτική ηγεσία, κάπως έτσι θα σκεπτόταν... Και θα έκανε τα παραπάνω ως πρόταση εύρυθμης και αποτελεσματικής λειτουργίας της εκπαίδευσης. Όχι ως υπακοή στα τροϊκανά κελεύσματα...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου