Το φθινόπωρο βγαίνει στην αγορά το AirPod, το πρώτο μοντέλο που χρησιμοποιεί για την κίνησή του αποκλειστικά συμπιεσμένο αέρα. Mε μήκος μόλις 2,13 μ. και βάρος 275 κιλά ο Γάλλος μηχανικός Γκι Νεγκρέ, δημιουργεί το τριθέσιο μίνι που θα κοστίζει μόλις 7.500 ευρώ
Το τριθέσιο γαλλικής κατασκευής AirPod θα έχει αυτονομία 120 χλμ και τελική ταχύτητα 80 χλμ/ώρα. Βεβαίως θα υπάρχει και έκδοση ισχύος 4 Κιλοβάτ, 45 χλμ./ώρα τελική, για την οδήγηση της οποίας θα χρειάζεται απλώς δίπλωμα μοτοσικλέτας.
Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι τρεις φορές χαμηλότερες σε σύγκριση με τα αντίστοιχα μοντέλα συμβατικής τεχνολογίας, και μηδενικές οι εκπομπές διοξειδίου του αζώτου.
Το τριθέσιο γαλλικής κατασκευής AirPod θα έχει αυτονομία 120 χλμ και τελική ταχύτητα 80 χλμ/ώρα. Βεβαίως θα υπάρχει και έκδοση ισχύος 4 Κιλοβάτ, 45 χλμ./ώρα τελική, για την οδήγηση της οποίας θα χρειάζεται απλώς δίπλωμα μοτοσικλέτας.
Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι τρεις φορές χαμηλότερες σε σύγκριση με τα αντίστοιχα μοντέλα συμβατικής τεχνολογίας, και μηδενικές οι εκπομπές διοξειδίου του αζώτου.
http://www.skai.gr/news/technology/article/262115/airpod-to-tritroho-ohima-pou-kaiei-subiesmeno-aera-stin-agora-to-fthinoporo/
Ένα μικροσκοπικό όχημα με μήκος 2,07 μ. και μόλις 220 κιλά βάρος φιλοδοξεί να αλλάξει τον παγκόσμιο χάρτη της αυτοκίνησης. Το τριθέσιο AirPod με χαρακτηριστικό σχήμα αβγού κινείται με συμπιεσμένο αέρα, ο οποίος αποθηκεύεται υπό πίεση 350 μπαρ σε ένα ρεζερβουάρ 175 λίτρων. Το μοντέλο προέρχεται από την εταιρεία MDI (Motor Development International) με έδρα το Λουξεμβούργο και τη γαλλική πόλη Καρός, ενώ ο οδηγός κάθεται μόνος του μπροστά και οι άλλοι δύο επιβάτες ανάποδα με πλάτη προς αυτόν.
Για την κίνηση του AirPod φροντίζει ένα μονοκύλινδρο μοτοράκι με 4 Κιλοβάτ ισχύ, το οποίο εφοδιάζεται με συμπιεσμένο αέρα από το ρεζερβουάρ και έτσι ενεργοποιείται παλινδρομικά το έμβολο του κινητήρα και στη συνέχεια οι τροχοί. Στο τέλος της διαδικασίας εξέρχεται ο αέρας από την εξάτμιση, ενώ το ρεζερβουάρ γεμίζει μέσα σε τρία λεπτά και επαρκεί για έως 220 χιλιόμετρα αυτονομία. Το πειστικότερο επιχείρημα υπέρ του AirPod είναι χωρίς αμφιβολία το κόστος των 50 λεπτών (μισού ευρώ) στα 100 χλμ. Η MDI αναφέρει ως τελική ταχύτητα 70 χλμ./ώρα, επιβεβαιώνοντας έτσι τον χαρακτηρισμό του AirPod ως μοντέλου πόλης.
Εμπνευστής του «αεριοκίνητου» μοντέλου είναι ο 71χρονος Γάλλος μηχανικός Γκι Νεγκρέ, ο οποίος εξέλισσε τη δεκαετία του 80 κινητήρες για μονοθέσια της Φόρμουλα 1. Ο Νεγκρέ φαίνεται ότι βρήκε επιτέλους με την ινδική Tata έναν επενδυτή για την βιομηχανική παραγωγή του AirPod σε τιμές εκκίνησης από 7.000 ευρώ. Αρχικά είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον και η γαλλική αεροπορική εταιρεία Air France, τελικά όμως αγόρασε τα δικαιώματα του αυτοκινήτου ο Ινδός μεγαλοεπιχειρηματίας Ράταν Τάτα πληρώνοντας 20 εκατομμύρια ευρώ.
Αρκετοί ειδικοί εκφράζουν επιφυλάξεις, κατά πόσον θα καταφέρει να ξεπεράσει η συγκεκριμένη τεχνολογία το βασικό πρόβλημα της χαμηλής αποδοτικότητας, που έχουν οι κινητήρες συμπιεσμένου αέρα. Ωστόσο η Tata Motors ανακοίνωσε, ότι τα επόμενα χρόνια θα ξεκινήσει στις Ινδίες τη μαζική παραγωγή ενός τετράτροχου μοντέλου με τέτοιον κινητήρα. Επίσης και η γαλλική εταιρεία PSA (Peugeot/Citroen) θα λανσάρει ένα υβριδικό σύστημα από συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης και από κινητήρα συμπιεσμένου αέρα, χάρη στον οποίο θα μειώνεται δραστικά η κατανάλωση καυσίμου.
http://www.autoreport.gr/news/reportaz-kai-epikairoteta-5/2139-kaiei-aera-kopanisto#.U8VEqZR_tJk
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου