Η εξέλιξη του αυτοκινήτου πεπιεσμένου αέρα έγινε από τον Γάλλο εφευρέτη Guy Negre, πρώην μηχανικό της Fomula 1. Τα τεχνικά πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου είναι πολλά και σημαντικά και προφανώς η Τάτα είδε και οικονομικά πλεονεκτήματα, για αυτό προχώρησε σε συμφωνία με τον Negre για παγκόσμια παραγωγή του αυτοκινήτου.
Το αερο-αυτοκίνητο κινείται με πεπιεσμένο αέρα και με τεχνολογία που είναι ήδη γνωστή. Δεν χρειάζεται εφεύρεση υβριδικών συστημάτων ή νέας ελαφριάς μπαταρίας ταχείας φόρτισης και μεγάλης διάρκειας όπως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ο αέρας στο αερο-αυτοκίνητο συμπιέζεται από μια συμβατική μηχανή μικρού κυβισμού εγκατεστημένη στο αυτοκίνητο. Η μηχανή καίει μια ποικιλία καυσίμων, βιολογικών και μη. Ο συμπιεσμένος αέρας αποθηκεύεται σε μπουκάλα όπως κάθε άλλη, χωρίς να χρειάζεται ειδική μέριμνα ασφάλειας όπως στις μπουκάλες υδρογόνου.
Ο πεπιεσμένος αέρας μετατρέπεται σε κίνηση όπως ακριβώς γίνεται με τα ήδη υπάρχοντα συστήματα που βλέπουμε σε εργαλεία, αεροβόλα κλπ. Δεν χρειάζεται η εξέλιξη νέων τεχνολογιών για το αερο-αυτοκίνητο.
Βέβαια ο ρόλος του θα είναι πιο περιορισμένος από τα συμβατικά αυτοκίνητα. Είναι ένα αυτοκίνητο πόλης ικανό να πιάσει τα 65 χιλιόμετρα με αυτονομία 100 χιλιομέτρων σε μια μπουκάλα αέρα. Θα μπορεί να γεμίσει την μπουκάλα από στάσιμες αεραντλίες όπως γεμίζουν τα λάστιχα, ή από την αντλία που θα φέρει το ίδιο το αυτοκίνητο. Η κατανάλωση του αερο-αυτοκινήτου, όταν χρησιμοποιεί την αντλία του, ισοδυναμεί με 33 χιλιόμετρα το λίτρο, δηλαδή την μισή από το πιο οικονομικό σημερινό υβριδικό αυτοκίνητο.
Εχοντας φίλτρα αέρα που θα δρουν κατά την συμπίεση, το αερο-αυτοκίνητο θα εκπέμπει αέρα πιο καθαρό από αυτόν που χρησιμοποιεί. Είναι πιθανό η γενικευμένη χρήση αυτοκινήτων πεπιεσμένου αέρα να δρα σαν βιομηχανικής κλίμακας καθαρισμός του αέρα στις πόλεις. Επίσης δεν θα χρειάζεται νέες υποδομές όπως το πολλά υποσχόμενο αλλά επικίνδυνο υδρογόνο. Αέρας και τα μέσα συμπίεσης υπάρχουν παντού και αποθηκεύονται με ασφάλεια,. Ακόμη και το πιο καταστροφικό σενάριο με πεπιεσμένο αέρα δεν περιέχει κίνδυνο πέρα από την ρήξη της μπουκάλας, χωρίς φλόγες, χημικά και άλλες παρενέργειες.
Οικολογικά σχεδιασμένο, το αερο-αυτοκίνητο θα είναι πλήρως ανακυκλώσιμο και μάλιστα χωρίς την χημική επιβάρυνση του περιβάλλοντος από καύσιμα, λάδια, παλιές μπαταρίες και άλλα τοξικά υλικά.
Η ινδική εταιρεία Τάτα σκοπεύει να πουλά έτοιμα εργοστάσια, κομπλέ με την εκπαίδευση προσωπικού, χρήση λογότυπου και τεχνική υποστήριξη προς 15 εκατομμύρια δολάρια. Ακόμα δεν έχει εμφανιστεί η πρώτη χώρα που θα θελήσει να αγοράσει το πρώτο εργοστάσιο, αλλά με ολοένα και πιο αυστηρά όρια εκπομπών ρύπων μάλλον είναι θέμα χρόνου η πρώτη μονάδα.
Βέβαια θα πρέπει να σημειωθεί και ανάλογη αλλαγή….φαντασιώσεων για να εξαπλωθεί ένα ελαφρύ αυτοκίνητο πόλης. Η αυτοκινητοβιομηχανία σήμερα βασίζεται στην φαντασίωση του μέσου οδηγού που θεωρεί το αυτοκίνητο υποκατάστατο του πολεμικού αλόγου. Αρκεί μια ματιά στις διαφημίσεις αυτοκινήτων και τα περιοδικά του ειδικού τύπου για να γίνει κατανοητή η ανοησία αυτή που θέλει να πείσει τον καταναλωτή ότι το κουτί σε τέσσερις ρόδες είναι ο Βουκεφάλας επί 100 και ικανό να πιάσει τελική που αγγίζει τα 200 χιλιόμετρα. Όλα αυτά για εργαλεία που αργοκυλάνε με 15 χιλιόμετρα σε πηγμένους δρόμους μεταφέροντας λιγότερο φορτίο ανά ίππο από ότι ένα τριτοκοσμικό γαϊδούρι.
http://greencarfuel.gr/?p=748
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου