googleb1fd7cd7ef71feda.html

Τετάρτη 14 Απριλίου 2010

Ο Κώστας Πράπας (πρόεδρος της ΔΑΚΕ καθηγητών Δ.Ε. Δωδεκανήσου) σχολιάζει το νομοσχέδιο για τη παιδεία


· Για να συμμετέχει ο εκπαιδευτικός σε πανελλήνιο διαγωνισμό για την είσοδό του στην εκπαίδευση, θα πρέπει να διαθέτει πιστοποιητικό παιδαγωγικής κατάρτισης.

Σχόλιο: Δηλαδή οι ήδη πτυχιούχοι, αδιόριστοι εκπαιδευτικοί, θα πρέπει να δώσουν εξετάσεις για τη λήψη του συγκεκριμένου πιστοποιητικού, προκειμένου να συμμετάσχουν στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ; Αν ναι, ποιος θα οργανώσει τα σχετικά σεμινάρια για δεκάδες χιλιάδες υποψηφίους;

· Ο χρόνος παραμονής των εκπαιδευτικών στον τόπο διορισμού είναι τουλάχιστον τρία έτη.

Σχόλιο: Όλη η Ελλάδα ένα δυσπρόσιτο! Σκεφτείτε να έχει μαζέψει κάποιος τα αναγκαία μόρια και να μην τον αφήνουν να μετατεθεί στον τόπο συμφερόντων του πριν συμπληρωθεί η τριετία…

·  Εισάγεται ο θεσμός του αναπληρωτή με μειωμένο ωράριο (οι εκπαιδευτικοί έχουν όλα τα δικαιώματα του αναπληρωτή). Η επιλογή αυτή γίνεται με την προϋπόθεση ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί καλύπτουν το ωράριό τους και έχει εξαντληθεί κάθε δυνατότητα ανάθεσης εκπαιδευτικού έργου σε όλους τους υπεραρίθμους εκπαιδευτικούς καθώς και η δυνατότητα των 5 ωρών υπερωρίας των μονίμων εκπαιδευτικών. 

Σχόλιο: Υποχρεωτικές υπερωρίες λοιπόν για τους μόνιμους και όποιος αντέξει. Παράταση δηλαδή του ωραρίου με πενιχρή αμοιβή (ή και καθόλου, οικονομική κρίση γαρ). Και αν δεν συμπληρώνει το υποχρεωτικό του ωράριο στην οργανική, προφανώς ο μόνιμος θα πηγαίνει και σε δεύτερο σχολείο για να το καλύψει, αναλαμβάνοντας ενδεχομένως και εκεί τις δέουσες υπερωρίες… Αν παρ’ ελπίδα παραμείνουν «τρύπες» στα σχολεία από την υπερυπερωριακή δράση των σταχανοβιτών μονίμων, οι μισθωτοί σκλάβοι υπό την νέα τους επωνυμία (αναπληρωτές με μειωμένο ωράριο) θα αναλάβουν να ρίξουν λίγο «στόκο». 

·  Για τις περιπτώσεις που δεν καλύπτεται το ωράριο αλλά και για να αξιοποιούνται τα επιπλέον προσόντα και οι άλλες σπουδές των εκπαιδευτικών, εφαρμόζονται οι διαδικασίες της δεύτερης ανάθεσης και καθιερώνεται η δεύτερη ειδικότητα του εκπαιδευτικού.

Σχόλιο: Καλύτερα να μη δηλώνει κανείς το δεύτερο πτυχίο του! Εκτός εάν η δεύτερη ειδικότητα «αποδεικνύεται» και χωρίς τίτλους σπουδών, π.χ. μαθηματικά λυκείου για τους φυσικούς.

·  Καθιερώνεται ο θεσμός του Μέντορα του νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικού.

Σχόλιο: Κάτι σαν το «πατέρας» και «γιος» στις σχολές υποψηφίων εφέδρων αξιωματικών; Μόνο που εδώ ο Μέντορας μπορεί να προτείνει μετά δύο χρόνια τη μονιμοποίησή σου, ή, τη μετάταξή σου σε άλλη υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας! Αλήθεια, πώς θα επιλέγονται οι μέντορες; Πώς θα επιδράσει, άραγε, η ανάπτυξη συνδικαλιστικής δραστηριότητας του νεοδιοριζόμενου στην κρίση του μέντορα, αν αυτοί οι δύο διαφωνούν πολιτικά; Και ποιος θα είναι πλέον ο ρόλος του σχολικού συμβούλου, αφού θα υπάρχει ο μέντορας;

·  Το σύστημα μεταθέσεων εξορθολογίζεται μειώνοντας την άσκοπη και συνεχή κινητικότητα των εκπαιδευτικών που επιβαρύνει τη λειτουργία του σχολείου. Οι εκπαιδευτικοί υπηρετούν πραγματικά στην οργανική τους θέση χωρίς εξαιρέσεις.

Σχόλιο: Ξεχάστε τις αποσπάσεις εντός ΠΥΣΔΕ, τις συνεχείς βελτιώσεις θέσεων και τις διαδοχικές μεταθέσεις ολοένα και πλησιέστερα προς την περιοχή συμφερόντων σας (π.χ. Ρόδος-Μέθανα-Αθήνα). Αν ισχύσουν οι φήμες και διαρροές των τελευταίων εβδομάδων, τότε το κοντέρ των μορίων θα μηδενίζεται κατά τη μετάθεση από περιοχή σε περιοχή, αλλά πιθανότατα και κατά την βελτίωση θέσης (αλλαγή οργανικής)


Σχετικά με τα αναφερόμενα στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων και τις διαδικασίες επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης, αναμένουμε το ίδιο το νομοσχέδιο, όταν θα εισαχθεί προς ψήφιση στη Βουλή, προκειμένου να ξεκαθαρίσουν οι ασάφειες.
Επιφυλασσόμαστε. 

Υπάρχουν και αρκετά θέματα όπου δεν μπορούμε παρά να συμφωνήσουμε με τις προθέσεις του υπουργείου π.χ. στον τρόπο με τον οποίο θα γίνονται οι αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ και σε φορείς, καθώς και στη μοριοδότηση των αποσπώμενων με τα μόρια του σχολείου όπου υπηρετούν, ή, της πλησιέστερης σχολικής μονάδας, προκειμένου για υπηρεσίες (+2 για απόσπαση σε γραφεία διευθύνσεων εκπαίδευσης και στο ΥΠΕΠΘ). Να δούμε, όμως, πώς θα εφαρμοστούν ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ.
πηγή: http://12dake.blogspot.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια: