googleb1fd7cd7ef71feda.html

Τετάρτη 28 Απριλίου 2010

Η θέση της Α' ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου για το πολυνομοσχέδιο

Σχετικά με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας
«Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού  - καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης
και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση και λοιπές διατάξεις»

Μετά από την κατάθεση στη Βουλή του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας με τον ψευδεπίγραφο τίτλο «Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού» το ΔΣ της Α΄ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου επισημαίνει ότι, εφόσον ψηφιστεί, το νομοσχέδιο θα επιφέρει σαφή και βέβαιη υποβάθμιση τόσο στους εκπαιδευτικούς όσο και στην ίδια την εκπαίδευση. Καταδικάζουμε καταρχάς το γεγονός ότι η Υπουργός Παιδείας έσπευσε να καταθέσει στη Βουλή το σχέδιο νόμου χωρίς προηγουμένως να το κοινοποιήσει στην ΟΛΜΕ, όπως είχε υποσχεθεί, παρά την έκκληση των εκπαιδευτικών να μην κατατεθεί πριν προχωρήσει το Υπουργείο Παιδείας σε συλλογική διαπραγμάτευση με την ομοσπονδία μας.
Διατρέχοντας κανείς τις σελίδες του σχεδίου, ενός σχεδίου που περιλαμβάνει διατάξεις πολύ χειρότερες από εκείνες που είχαν δοθεί νωρίτερα στη δημοσιότητα, αντιλαμβάνεται την αιτία αυτής της τακτικής του Υπουργείου Παιδείας. Οι ρυθμίσεις που προτείνονται αγνοούν το σύνολο σχεδόν των αναγκαίων μέτρων για τη στήριξη και αναβάθμιση του εκπαιδευτικού και του έργου του (καθιέρωση ετήσιας επιμόρφωσης, μισθολογική, επιστημονική και εργασιακή αναβάθμισή του). Ευθυγραμμισμένες με το γενικότερο πνεύμα του προγράμματος σταθερότητας, οι προτάσεις του Υπουργείου Παιδείας οδηγούν σε ακόμη μεγαλύτερη συρρίκνωση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα:
·        Μέσα από το προτεινόμενο σύστημα διορισμών θεσμοθετείται μια πραγματική Οδύσσεια για τους αδιόριστους εκπαιδευτικούς, που υποχρεώνονται σε ένα συνεχές κυνηγητό τίτλων σπουδών και μορίων για να αποκτήσουν τη δυνατότητα να ενταχθούν στη δημόσια εκπαίδευση, από την οποία όμως μπορούν εύκολα πάλι να εξοστρακιστούν με τη λήξη της περιόδου δοκιμασίας.
·        Με τις σχετικές ρυθμίσεις η εκπαιδευτική προϋπηρεσία εξαφανίζεται μέσα σε ένα σύνολο ποικίλων μοριοδοτήσεων, με αποτέλεσμα δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί που έχουν προσφέρει επί πολλά χρόνια σημαντικές υπηρεσίες στη δημόσια εκπαίδευση ως αναπληρωτές και ωρομίσθιοι να αντιμετωπίζονται ουσιαστικά ως «αναλώσιμο προϊόν».
·        Η δημόσια εκπαίδευση μετατρέπεται σε ένα απέραντο πεδίο διαρκούς επιτήρησης και ελέγχου από το Υπουργείο Παιδείας με τη χρήση και των νέων τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνίας, με πρόσχημα την «αξιολόγηση» και την «αξιοκρατία». Οι εκπαιδευτικοί που θέλουν να εξελιχθούν σε στελέχη της εκπαίδευσης υποχρεώνονται να εμπλακούν σε διαδικασίες «αξιολόγησης» των συναδέλφων τους.
·        Προωθείται η καθιέρωση της δημοσιοποίησης των αποτελεσμάτων της  «αξιολόγησης» κάθε σχολείου, με συνέπεια να ανοίγει ο δρόμος για μια διαδικασία «διαπόμπευσης» σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών.
·        Διευρύνεται το καθεστώς της αστάθειας και της αβεβαιότητας ακόμη και των μόνιμων εκπαιδευτικών, καθώς οι θεωρούμενοι ως «πλεονάζοντες» εκπαιδευτικοί μπορούν, χωρίς τη θέλησή τους, να σταλούν σε οποιαδήποτε περιοχή της χώρας.
               Σ’ αυτό το πλαίσιο είναι ξεκάθαρο ότι με το νομοσχέδιο επιχειρείται ουσιαστικά η περαιτέρω ενίσχυση της χειραγώγησης των εκπαιδευτικών από την εκάστοτε εξουσία. Καλούμε την κυβέρνηση να αποσύρει το σχέδιο νόμου και να προχωρήσει σε ουσιαστικό διάλογο με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες μέσω της διαδικασίας των συλλογικών διαπραγματεύσεων, όπως άλλωστε προβλέπεται και από την κείμενη νομοθεσία.
               Το ΔΣ της Α΄ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου καλεί την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να κατανοήσει ότι τα μεγάλα προβλήματα της εκπαίδευσης δεν αντιμετωπίζονται με νόμους και ρυθμίσεις αντίθετες προς τα συμφέροντα της εκπαίδευσης. Διαφορετικά, θα αναλάβει το κόστος μια ακόμη αποτυχημένης εκπαιδευτικής «μεταρρύθμισης». 


Δεν υπάρχουν σχόλια: