googleb1fd7cd7ef71feda.html

Σάββατο 16 Ιουλίου 2011

«Μαύρο» Σεπτέμβρη βλέπει στα σχολεία ο Α. Σπηλιωτόπουλος

«Είναι σαφές ότι για το Υπουργείο Παιδείας τα πάντα περιστρέφονται γύρω από την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Γιατί πως αλλιώς μπορεί να εξηγηθεί το γεγονός ότι, ενώ το καλοκαίρι είναι πάντοτε για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση ο χρόνος προετοιμασίας, ώστε το Σεπτέμβριο να ανοίξουν τα σχολεία με τα λιγότερα δυνατόν προβλήματα, έως σήμερα πολλά δεν έχουν γίνει, ενώ άλλα έγιναν σε λάθος κατεύθυνση;
Συγκεκριμένα:
  • Οι κρίσεις στελεχών διενεργούνται ανορθόδοξα. Προηγούνται οι κρίσεις των διευθυντών σχολικών μονάδων και έπονται των σχολικών συμβούλων. Το υπουργείο έκανε πίσω επιλεκτικά στις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, αφού πρώτα αναστάτωσε τους πάντες και αφού προηγουμένως διαβεβαίωνε ότι ο σχεδιασμός τους είχε γίνει με πολλή προσοχή και μελέτη αποτελώντας τομή για την εκπαίδευση.
  • Από το Δεκέμβριο έχει βγει στη διαβούλευση κείμενο που αναφέρεται στην πρόθεση του Υπουργείου να καταργήσει τα Γραφεία Εκπαίδευσης. Μέσα Ιουλίου και τίποτε δεν έχει προχωρήσει, ενώ είναι διάχυτη η ανησυχία ότι τα Γραφεία θα καταργηθούν από 31 Ιουλίου. Όμως, ούτε νομοθετική ρύθμιση έχει υπάρξει, ούτε είναι γνωστό πως και με ποιο τρόπο θα γίνει η κατάργηση, ούτε σε ποιους θα παραδώσουν οι Προϊστάμενοι Γραφείων, ούτε ποιος θα αναλάβει ως εκκαθαριστής αποδοχών των εκπαιδευτικών (σήμερα είναι οι προϊστάμενοι). Το διοικητικό σύστημα της εκπαίδευσης κινδυνεύει με κατάρρευση, πολλώ δε μάλλον όταν ταυτόχρονα γίνονται κρίσεις διευθυντών με την μία εγκύκλιο να διαδέχεται την άλλη και με την πλειοψηφία των εκπαιδευτικών να κάνουν ενστάσεις και να προσφεύγουν στα διοικητικά δικαστήρια σχετικά με τρόπο μοριοδότησής τους.
  • Προωθούνται αλλαγές στην ύλη μαθημάτων και στο πρόγραμμα σπουδών στην Α΄ Λυκείου και εισάγονται νέα μαθήματα της Ερευνητικής Εργασίας (project), χωρίς να έχουν γίνει γνωστές στην εκπαιδευτική κοινότητα λεπτομέρειες του τρόπου εφαρμογής και αξιολόγησης. Ιδιαίτερα, μάλιστα, όταν το Υπουργείο έχει ανακοινώσει ότι το «μάθημα» αυτό θα συμμετέχει (πώς και με ποια βαρύτητα αλήθεια;) στο βαθμό πρόσβασης στα ΑΕΙ.
  • Η διαδικασία εκτύπωσης σχολικών βιβλίων είναι ανύπαρκτη και είναι σχεδόν βέβαιο ότι το Σεπτέμβριο τα βιβλία δεν θα είναι στα σχολεία.
  • Η Εισαγωγική Επιμόρφωση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών πριν την έναρξη των μαθημάτων φαίνεται ότι θα παραμείνει μία ακόμη ανεκπλήρωτη εξαγγελία.
Και αυτά τα επισημαίνουμε σήμερα γιατί, όχι μόνο δεν θέλουμε να κάνουμε την εκ των υστέρων εύκολη κριτική, αλλά για να δείξουμε το δρόμο για την εύρυθμη λειτουργία της εκπαίδευσης.
Είναι αδιανόητο, μεσούσης της πρωτοφανούς κρίσης που αντιμετωπίζει η ελληνική οικογένεια, να έχουμε, από το Σεπτέμβριο και σχολεία, που θα υπολειτουργούν, με μαθητές ανάστατους, χωρίς βιβλία και χωρίς εκπαιδευτικούς λειτουργούς στη θέση τους».

Δεν υπάρχουν σχόλια: