googleb1fd7cd7ef71feda.html

Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2013

Οι «αλχημείες» με τα κενά καθηγητών

.Περί τις 12.500 οι πλεονάζοντες σήμερα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ανάμεσά τους –για πρώτη φορά στα χρονικά– και φιλόλογοι.

......«Σε κάποιες χρονιές διορίστηκαν έως και κατά 10% περισσότεροι εκπαιδευτικοί σε σχέση με τις ανάγκες των Γυμνασίων και Λυκείων της χώρας», τόνισε, μιλώντας στην «Κ», παλαιό στέλεχος του υπ. Παιδείας. Το πρόβλημα ξεκίνησε από τη δεκαετία του ’90, όταν οι ηγεσίες του υπ. Παιδείας, με σαφώς μικροκομματική στόχευση και έχοντας την πίεση της ΟΛΜΕ που ζητούσε «ακόμη περισσότερους διορισμούς», προχωρούσαν σε διορισμούς με βάση τις εκτιμήσεις των στελεχών εκπαίδευσης σε κάθε περιοχή για τα κενά. Συνήθως ο αριθμός των διορισμών ήταν αρκετά μεγαλύτερος του αριθμού των κενών που ήταν ήδη γνωστά (π.χ. από τον αριθμό των συνταξιοδοτήσεων που διαμορφώνεται στα τέλη Αυγούστου). Βέβαια, με αυτόν τον τρόπο προέκυπταν πλεονάσματα εκπαιδευτικών σε σχολεία, τα οποία «συσσωρεύονταν» με τα χρόνια. Μάλιστα, δεν έλειψαν οι περιπτώσεις που κάποιοι εκμεταλλεύθηκαν τα κενά του συστήματος. Ενδεικτικά, μία γνωστή πρακτική ήταν κάποιοι καθηγητές να ζητούν διορισμό σε ακριτικές περιοχές, γνωρίζοντας εκ των προτέρων ότι θα πλεονάζουν εκεί. Η «στρατηγική» τους είχε στόχο να πάρουν (ίσως και με «μέσο») απόσπαση σε σχολείο δίπλα στο σπίτι τους ή στην κεντρική υπηρεσία.
Πλέον, το πληροφοριακό σύστημα που έχει το υπουργείο Παιδείας μπορεί να αποτυπώσει άμεσα τον χάρτη των κενών στα σχολεία της χώρας και να καταδείξει την «πικρή αλήθεια» για τους πλεονάζοντες καθηγητές...
Διαβάστε όλο το άρθρο:

Δεν υπάρχουν σχόλια: