Το Κονκόρντ (Concorde) ήταν το ένα από τους δυο τύπους υπερηχητικών επιβατηγών αεροπλάνων που έχουν κατασκευαστεί μέχρι σήμερα, (το άλλο ήταν το Tupolev Tu-144), αλλά και το μόνο που εντάχθηκε σε δρομολογημένες πτήσεις.
Το Κονκόρντ αποτέλεσε για περίπου μισό αιώνα το καύχημα της αγγλο-γαλλικής αεροναυπηγικής συνεργασίας, πετούσε με ταχύτητα 2,02 Μαχ (= 2,02 φορές την ταχύτητα του ήχου) σε μέγιστο ύψος 60.000 πόδια.
Το Κονκόρντ αποτέλεσε για περίπου μισό αιώνα το καύχημα της αγγλο-γαλλικής αεροναυπηγικής συνεργασίας, πετούσε με ταχύτητα 2,02 Μαχ (= 2,02 φορές την ταχύτητα του ήχου) σε μέγιστο ύψος 60.000 πόδια.
Και όμως παρά τις δεκαετίες που παρήλθαν από την πρώτη εμφάνιση του τύπου αυτού του αεροσκάφους μυστήριο ακόμα συνεχίζει να καλύπτει, τουλάχιστον στους στρατιωτικούς κύκλους, αν τελικά η κατασκευή του προήλθε από ειλικρινή συνεργασία και όχι "εξ ανάγκης" κατόπιν βιομηχανικής κατασκοπείας, όπως επίσης και τους λόγους σκοπιμότητας της δημιουργίας του, αν ήταν δηλαδή ζήτημα γοήτρου των δύο χωρών, ή καθαρά εμπορικοί, ή μιμητισμός του γιγαντισμού πλοίων που άρχισε εκείνη την περίοδο.
Σημειώνεται ότι στην έκθεση αεροδιαστημικής του Λε Μπουρζέ το 1961 οι διπλωματικοί και στρατιωτικοί ακόλουθοι δεν έκρυβαν την έκπληξή τους αλλά και την απορία τους όπου μία γαλλική και μία αγγλική εταιρεία παρουσίαζαν τα πρωτοποριακά μοντέλα τους που έμοιαζαν όμως εκπληκτικά στο σχεδιασμό τους, ήταν το μετέπειτα κονκόρντ. Λίγους μήνες μετά, ανακοινώθηκε επίσημα η γαλλο-βρετανική συνεργασία στη κατασκευή του πρωτοποριακού αυτού τύπου!
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CE%BF%CE%BD%CE%BA%CF%8C%CF%81%CE%BD%CF%84
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου