Παγκόσμια Ημέρα Υγροτόπων σήμερα. Με την ευκαιρία αυτή επαναφέρω την πρόταση μου για τη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου μέσω της ανάπτυξης μαθητικού τουρισμού την οποία έχω καταθέσει από τον Απρίλιο του 2011, έχει ψηφιστεί ομόφωνα από τη Δημοτική Κοινότητα Κω αλλά πέραν τούτου ουδέν.
Η ανάγκη για διεύρυνση της τουριστικής περιόδου είναι διαπιστωμένη από όλους τους τουριστικούς και επαγγελματικούς φορείς. Η Κως διαθέτει πλήθος μορφολογικών στοιχείων που μπορούν να αποτελέσουν τη βάση για πλήθος εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων Η ηφαιστειακή - γεωθερμική δραστηριότητα αποτελεί στοιχείο ξεχωριστό που μπορεί να αξιοποιηθεί εκπαιδευτικά
Οι δύο υγρότοποι του νησιού μας μπορούν να αποτελέσουν βασικό εργαλείο ευαισθητοποίησης και ανάπτυξης δραστηριοτήτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Παράλληλα το Ασκληπιείο και η Ιπποκρατική ιστορική παράδοση είναι ένα ακόμα μοναδικό εκπαιδευτικό εργαλείο, ικανό να δώσει ώθηση στο σχεδιασμό που προτείνουμε.
Επίσης η πληθώρα των αρχαιολογικών χώρων στο κέντρο της πόλης, τα στοιχεία της Ιταλικής αρχιτεκτονικής, οι δυνατότητες διασκέδασης και διαμονής μέσα στον στενό αστικό ιστό, μπορούν να αποτελέσουν ισχυρά πλεονεκτήματα αρκεί να αξιοποιηθούν σωστά.
Ας μη ξεχνάμε ότι ο μαθητικός τουρισμός, με την εκπαιδευτική του διάσταση αναπτύσσεται ταχύτατα τα τελευταία χρόνια. Η προσέλκυση ενός σημαντικού τμήματος στο νησί μας πέρα από τα προφανή οφέλη προωθεί την επιθυμητή από όλους διεύρυνση της τουριστικής περιόδου.
Στη κατεύθυνση αυτή οφείλουμε να αξιοποιήσουμε τις υγροτοπικές εκτάσεις του νησιού μας και να βρούμε τρόπους να τις εντάξουμε λειτουργικά και αποδοτικά στον σχεδιασμό των αναπτυξιακών επιλογών. Οι περιοχές που σήμερα κάποιοι βλέπουν σαν "βαρίδια" μπορούν να αποτελέσουν μια σημαντική προστιθέμενη αξία στο τουριστικό μας προϊόν, να διευρύνουν την τουριστική περίοδο και να αποτελέσουν την βάση μιας γενικότερης προσπάθειας ευαισθητοποίησης και συμφιλίωσης του ανθρώπου με την φύση. Στη κατεύθυνση αυτή κάνω μια σύντομη αναφορά στις εκτάσεις αυτές για να αναδείξω τη σημασία τους στη υποστήριξη της πρότασης.
Διαβάστε περισσότερα:
https://docs.google.com/document/d/1o2qczESUzupNYqi24fJhjKnRqbMjFE-ELozbHSWpml4/edit?hl=en#
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου