googleb1fd7cd7ef71feda.html

Δευτέρα 4 Αυγούστου 2014

Και όμως, πριν από ένα αιώνα υπήρχε στις ΗΠΑ ένα ηλεκτροκίνητο μοντέλο με αυτονομία που έφτανε τα 130 χλμ. Και δεν μιλάμε για όποιο και όποιο, αλλά για το Detroit Electric…

Η αλήθεια είναι πως παρόλο που δεν υπάρχει η ίδια αποτελεσματικότητα -τουλάχιστον στην αυτοκινητοβιομηχανία- στις ΗΠΑ υπήρχε οργασμός καινοτομιών. Για παράδειγμα, το πρώτο καταγεγραμμένο αξιόλογο ηλεκτροκίνητο όχημαεμφανίσθηκε το 1894 και ήταν το Electrobat, αν και ορισμένες αναφορές θέλουν τον Thomas Parker να παρουσιάζει το πρώτο πρακτικό EV στο Λονδίνο το 1884. Όπως και να έχει το θέμα, τα επόμενα χρόνια ακολουθούν διάφορες απόπειρες πάνω στην ηλεκτροκίνηση.
Detroit Electric 1913-39 with 130 km autonomy drivetrain (35)Το 1911 η εταιρία Anderson Carriage μετονομάζεται σε Detroit Electric (ίσως να έχετε ακούσει για τοπολυδιαφημισμένο σύγχρονο που βασίζεται σε Lotus) και ξεκινά να κατασκευάζει εντυπωσιακά αποδοτικά ηλεκτροκίνητα με μπαταρίες νικελίου-σιδήρου (ήταν περίπου 130 κιλά ελαφρύτερες από τις μολύβδου-οξέως). Και όταν λέμε αποδοτικά, μιλάμε για οχήματα που μπορούσαν να αναπτύξουν ταχύτητα έως 32 χλμ./ώρα που αποτελούσε μία καλή επίδοση για εκείνη την εποχή (τιμές για το μοντέλο του 1916 καθώς υπήρχαν και νωρίτερα άλλα ηλεκτροκίνητα της εταιρίας).
Detroit Electric 1913-39 with 130 km autonomy drivetrain (7)Το πιο εντυπωσιακό από όλα όμως ήταν η αυτονομία των 130 χλμ. αν σκεφτεί κανείς σήμερα πως τοNissan Leaf έχει στα 135 χλμ. και το BMW i3 στα περίπου 150 χλμ. Μην μας θεωρήσετε κακεντρεχείς αλλά αν αυτή είναι η εξέλιξη της ηλεκτροκίνησηςμέσα σε 75 χρόνια, τότε δικαιολογημένα διατηρούμε τις όποιες επιφυλάξεις μας απέναντι στα μπαταριοκίνητα ισχυριζόμενοι πως για τουλάχιστον 2-3 δεκαετίες θα υπερισχύουν τα συμβατικά οχήματα με τα fuel cells να κερδίζουν έδαφος.
Διαβάστε Περισσότερα: http://www.caroto.gr/2014/07/03/%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%84%CE%BF%CF%85-1916-%CE%BC%CE%B5-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%AF%CE%B1-nissan-leaf-vid/

Δεν υπάρχουν σχόλια: