Υπάρχη κάτι πολύ πιο σημαντικό από τη γενική έννοια του όρου της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Είναι άλλο πράγµα οι σχολικές μονάδες και οι εκπαιδευτικοί. Και είναι κάτι άλλο αυτό που λέμε «Δάσκαλος» και «Σχολείο». Ναι, µε «δέλτα» και «σίγµα» κεφαλαία.
Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ από το νηπιαγωγείο έως τη Γ' Λυκείου επιτελεί λειτούργηµα. Πέρα από τα βιβλία, την ύλη, τα προγράμματα σπουδών, τα διαγωνίσματα και τις εξετάσεις. Ο δάσκαλος κανονικά πρέπει να δίνει μαθήματα ζωής στα μικρά και στα μεγάλα παιδιά. Ο δάσκαλος κανονικά πρέπει να αποτελεί πρότυπο για τους μαθητές. Ο δάσκαλος κανονικά πρέπει να κατέχει σημαντικό ρόλο στην πραγματική μόρφωση του παιδιού από τις μικρές ηλικίες έως τη στιγµή που θα έχει γίνει πια ενήλικας και θα αφήνει πίσω του το σχολείο.
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ακόμα τέτοιοι «Δάσκαλοι» και προφανώς υπάρχουν ακόμα τέτοια «Σχολεία». Δυστυχώς, όμως, η πραγματικότητα δείχνει πως αποτελούν μειοψηφία.
ΟΙ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΕΣ της ΔΟΕ και ΟΛΜΕ σκαρφίστηκαν έναν εξυπνακίστικο τρόπο για να αποφύγουν την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων. Μοίρασαν «σκονάκια»! Μοίρασαν πανομοιότυπα κείμενα για την αποτίμηση της σχολικής χρονιάς 2020-2021 και κάλεσαν τους συλλόγους διδασκόντων να βαθμολογήσουν όλους τους εκπαιδευτικούς µε την υψηλότερη βαθμολογία.
ΜΕ ΑΥΤΟ το εξευτελιστικό κόλπο τυπικά θα έχουν τηρήσει τον νόµο και θα έχουν συμμετάσχει στην αξιολόγηση.
ΠΟΣΟ πιο χαμηλά μπορούν να πέσουν; Πόσο ακόμα να απαξιώσουν τα σχολεία, αλλά και τους ίδιους τους εαυτούς τους;
ΠΟΙΟ είναι το µάθηµα που δίνουν στους μαθητές τους; Πως δεν χρειάζεται να γίνουν καλύτεροι, πως δεν χρειάζεται να κοπιάσουν για κάτι. Πως για όλα µπορεί να στηθεί µια κομπίνα. Πως µε µια ντρίµπλα μπορούν να παραβαίνουν τους νόμους, τους κανόνες.
ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ δεν είναι πως αγνοούν το υπουργείο Παιδείας. Το πρόβλημα είναι πως αγνοούν τους ίδιους τους μαθητές. Οι συνδικαλιστές έβγαλαν µια «οδηγία» την οποία αν «υπογράψουν» και τηρήσουν οι εκπαιδευτικοί, τότε θα έχουν βάλει οριστικά και αμετάκλητα «ταφόπλακα» σε κάθε προσπάθεια αναβάθμισης της Παιδείας.
ΤΑ ΕΧΟΥΜΕ ξαναπεί πολλές φορές. Το εκπαιδευτικό σύστημα νοσεί βαρύτατα. Με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων της μεταπολίτευσης, αλλά και των ίδιων των εκπαιδευτικών. Εδώ και χρόνια βασικός πυλώνας στο εκπαιδευτικό σύστημα δεν είναι το σχολείο, αλλά το φροντιστήριο. Η Παιδεία έχει παραμεριστεί. Η παραπαιδεία είναι ο κανόνας.
ΚΑΙ ΑΝΤΙ να γίνονται απεργίες και καταλήψεις για να φτιάξουμε ένα καλύτερο σχολείο, γίνεται το αντίθετο. Εχουμε απεργίες και καταλήψεις που το υποβαθμίζουν ακόμα περισσότερο. Ο πλανήτης οδεύει προς το 2030 και το εκπαιδευτικό σύστημα βυθίζεται στη δεκαετία του ’80.
https://www.dictyo.gr/index.php/categories/item/68104-otan-oi-daskaloi-apaksionoun-to-sxoleio
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου