Η Ουκρανία δεν κάθισε με σταυρωμένα χέρια και βρήκε διέξοδο μέσω Ρουμανίας και Βουλγαρίας για χερσαία μεταφορά των σιτηρών και μάλιστα με τα ασφάλιστρα κινδύνου να επιβαρύνουν την Ουκρανία, κατά δήλωσή της.
Δυο είναι τα επακόλουθα αυτής της συμφωνίας εάν τεθεί σε πλήρη εφαρμογή. Το ένα ότι τα εμπορικά πλοία φορτωμένα με το ουκρανικό σιτάρι θα αποπλέουν από τις δυο χώρες και μέσω των Στενών θα πλέουν για την παγκόσμια αγορά. Το δεύτερο με τη χρήση του σιδηροδρομικού δικτύου που καταλήγει στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, παρακάμπτονται παντελώς τα Στενά.
Και στις δυο περιπτώσεις οι Τουρκία – Ρωσία μένουν θεατές των εξελίξεων, με τη γεωστρατηγική τους απομόνωση να διευρύνεται από την Δύση.
Ήδη η Τουρκία έχει δει τα Στενά να παρακάμπτονται στρατιωτικά από την Αλεξανδρούπολη ενώ η Ρωσία βλέπει την Σούδα του Βορρά να μετατρέπεται σε ενεργειακό κόμβο προμήθειας φυσικού αερίου στα Βαλκάνια.
Αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη η τελική φάση υλοποίησης πλωτής μονάδας φυσικού αερίου, που θα περιλαμβάνει τέσσερεις δεξαμενές αποθήκευσης ΥΦΑ, χωρητικότητας συνολικά 153.500 m3. Οι δεξαμενές θα βρίσκονται τοποθετημένες κατά μήκος της πλωτής μονάδας, μπροστά από την γέφυρα και πίσω από τον εξοπλισμό αεριοποίησης. Οι δεξαμενές θα είναι τύπου Μεμβράνης. Υπολογίζεται ότι έως τα τέλη της χρονιάς θα είναι έτοιμη.
Παράλληλα, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε τη μεγάλη σπουδαιότητα για την Ανατολική Πτέρυγα του ΝΑΤΟ που διαδραματίζει το λιμάνι, το οποίο πρώτος ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος είχε δει και προωθήσει τον Μάιο του 2021, παρουσία του τότε Αμερικανού Πρέσβη, Τζέφρι Πάιατ. Όπως είχε αποκαλύψει σε ομιλία του στην ΛΑΕΔ ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ έναν χρόνο μετά, τον Μάιο του 2022 με τον πόλεμο στην Ουκρανία να είναι σε εξέλιξη, η περαιτέρω ενδυνάμωση της συλλογικής άμυνας ως πρώτο πεδίο, αποτελεί ευκαιρία ανάδειξης και αξιοποίησης των ημετέρων δομών στο νέο επιχειρησιακό σχεδιασμό του ΝΑΤΟ για την Άμυνα και την Αποτροπή στο σύνολο του Ευρώ-Ατλαντικού χώρου.
«Για παράδειγμα, η Ελλάδα επιδιώκει την πλήρη συμμετοχή της στο σχεδιασμό επέκτασης του κεντρικού συστήματος διανομής καυσίμων στην Ανατολική πτέρυγα της Συμμαχίας, δεδομένου ότι οι ημέτερες εγκαταστάσεις στη Βόρειο-Ανατολική Ελλάδα, και ειδικά η ευρύτερη περιοχή της Αλεξανδρούπολης, προσφέρουν οικονομικά συμφέρουσες και βιώσιμες επιλογές για την υλοποίηση αυτού του προγράμματος» είχε αναφέρει χαρακτηριστικά.
Η προστιθέμενη αξία της περιοχής στην ασφάλεια της Ανατολικής πτέρυγας του ΝΑΤΟ αναδεικνύεται και από τη συχνή πλέον χρήση του λιμένα της Αλεξανδρούπολης από τις ΗΠΑ για τη μετακίνηση των δυνάμεών τους από και προς την περιοχή.
Διαβάστε περισσότερα:
https://www.enikos.gr/politics/sto-kievo-o-fintan-i-souda-tou-vorra-spaei-to-monopolio-tis-tourkias/2014460/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου