googleb1fd7cd7ef71feda.html

Τετάρτη 14 Αυγούστου 2019

Πτώση Helios : Το χρονικό της αεροπορικής τραγωδίας



Σαν σήμερα, στις 14 Αυγ 2005, το Boeing 737 της πτήσης 522 της Helios Airways συνετρίβη στο Γραμματικό Αττικής, σκοτώνοντας και τους 121 επιβαίνοντες.

Το χρονικό της συντριβής
Στις 09:07 το αεροπλάνο αναχώρησε από την Λάρνακα της Κύπρου με προορισμό την Πράγα (Τσεχία) με ενδιάμεση στάση στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος στην Αθήνα.
Στις 09:37 εισήλθε στο FIR Αθηνών όπου έγινε αυτομάτως η ταυτοποίηση του αεροσκάφους στο ραντάρ της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας της Ελλάδας, αλλά δεν ήρθε σε επαφή με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας. Αφού διαπιστώθηκε ότι δεν υπάρχει επαφή με το αεροσκάφος ενεργοποιήθηκε η διαδικασία σύμφωνα με το σχέδιο για ανάλογες περιπτώσεις και διατάχτηκε από τον Αρχηγό Γ.Ε.Ε.Θ.Α. η ετοιμότητα απογείωσης μαχητικών για το ενδεχόμενο διαμόρφωσης κατάστασης “Renegade”. Σημειώνεται ότι, ως “Kατάσταση Renegade” καλείται η κατάληψη πολιτικού αεροσκάφους από αεροπειρατές και η ενδεχόμενη συντριβή του επάνω σε στόχο υψηλής σημασίας όπως συνέβη την 11η Σεπτεμβρίου του 2001 στις ΗΠΑ ή η μη ελεγχόμενη πτήση του λόγω έκτακτης κατάστασης.
Στις 10:07 ο Πύργος Ελέγχου του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» συνέχισε τις επανειλημμένες κλήσεις και στη συχνότητα κινδύνου, χωρίς να καταστεί δυνατή η επικοινωνία.
Στις 10:20 το αεροσκάφος χωρίς να επικοινωνεί, άρχισε να κάνει δεξιόστροφους κύκλους γύρω από την περιοχή Κέας, Κύθνου.
Στις 10:55 απογειώθηκαν από την Νέα Αγχίαλο δύο μαχητικά F-16 που είχαν προηγουμένως τεθεί σε ετοιμότητα.
Στις 11:25 τα ελληνικά μαχητικά ήρθαν σε οπτική επαφή με το αεροπλάνο και διαπίστωσαν ότι ο συγκυβερνήτης του αεροσκάφους ήταν αναίσθητος, ο κυβερνήτης δεν ήταν στην θέση του και είχε ενεργοποιηθεί το σύστημα παροχής οξυγόνου με μάσκες. Το αεροσκάφος μέχρι εκείνη την στιγμή πετούσε με τον αυτόματο πιλότο και βρισκόταν στα 34.000 πόδια. Η προσπάθεια επικοινωνίας μέσω ασυρμάτου καθώς και με οπτικά σήματα, δεν είχε αποτέλεσμα.
Στις 11:41 ενώ το αεροπλάνο κατευθυνόταν προς Εύβοια, έστριψε νότια και οι πιλότοι των μαχητικών είδαν τον αεροσυνοδό Ανδρέα Προδρόμου που είχε πτυχίο πιλότου να προσπαθεί να πάρει τον έλεγχο του αεροπλάνου.
Στις 11:50 τα καύσιμα του αεροπλάνου τελείωσαν και σταμάτησε ο αριστερός κινητήρας
Στις 12:00 σταμάτησε και ο δεξιός κινητήρας
Στις 12:05 το αεροπλάνο συνετρίβη στην ορεινή περιοχή του Γραμματικού στην βόρεια Αττική. Από την σφοδρή πτώση του αεροσκάφους, ξεσπά πυρκαγιά που παίρνει διαστάσεις και καίει τη γύρω δασική περιοχή.
Στις 12:51 κατέφθασαν στον τόπο του δυστυχήματος τα πρώτα ασθενοφόρα, και λίγο αργότερα πυροσβεστικά οχήματα. Όταν η φωτιά τέθηκε υπό έλεγχο, άρχισε η περισυλλογή των νεκρών.
Τα θύματα
Το αεροσκάφος μετέφερε 115 επιβάτες και 6μελές πλήρωμα. Από το σημείο συντριβής ανασύρθηκαν 118 πτώματα στο μεγαλύτερο μέρος τους απανθρακωμένα από την πυρκαγιά που ξέσπασε μετά την συντριβή.
Από τις νεκροψίες προέκυψε ότι όλοι τους ήταν ζωντανοί κατά την ώρα της συντριβής, χωρίς όμως να είναι γνωστό αν διατηρούσαν τις αισθήσεις τους, και οι τοξικολογικές εξετάσεις δεν έδειξαν να υπήρχε κάποια ουσία που μπορεί να ανέπνευσαν ή να κατάπιαν.
Η αναγνώριση των πτωμάτων έγινε κυρίως μέσω σύγκρισης του DNA τους με δείγματα από συγγενείς πρώτου βαθμού. Όσα αναγνωρίστηκαν μεταφέρθηκαν και ενταφιάστηκαν στην Κύπρο.
Διαβάστε Περισσότερα

Δεν υπάρχουν σχόλια: